Praca Anety Grzeszykowskiej (ur. 1974) z serii "Face Book" nawiązuje do fotograficznych, albumowych typologii o charakterze antropologicznym czy medycznym, popularnych na przełomie XIX i XX wieku. Deformując do zdjęcia własną twarz artystka odnosi się do przemocowego charakteru fotografii jako "obiektywnego" narzędzia badania i klasyfikacji typów ludzkich, emocji i zachowań. To zarazem komentarz do współczesnych norm i oczekiwań wpisanych w kulturę wizualną mediów społecznościowych.
2 odbitki żelatynowo-srebrowe w autorskiej oprawie, 50 x 66 cm
ed. 2/3,
praca w oprawie autorskiej,
sygnowana na odwrocie oprawy
Praca Anety Grzeszykowskiej (ur. 1974) z serii "Face Book" nawiązuje do fotograficznych, albumowych typologii o charakterze antropologicznym czy medycznym, popularnych na przełomie XIX i XX wieku. Deformując do zdjęcia własną twarz artystka odnosi się do przemocowego charakteru fotografii jako "obiektywnego" narzędzia badania i klasyfikacji typów ludzkich, emocji i zachowań. To zarazem komentarz do współczesnych norm i oczekiwań wpisanych w kulturę wizualną mediów społecznościowych.