Studiował na Wydziale Malarstwa i Grafiki warszawskiej ASP. Dyplom z wyróżnieniem u Aleksandra Kobzdeja uzyskał w 1969. Był współzałożycielem grupy "Aut" i ruchu artystycznego "O poprawę". Należy do najwybitniejszych malarzy debiutujących na przełomie lat 60. i 70. Reprezentował oryginalną odmianę fotorealizmu, biorąc za wzór dla swych obrazów stare, XIX-wieczne fotografie z rodzinnych albumów. Nostalgiczny wyraz prac, nawiązywanie do prywatnych, domowych tradycji, będących jednocześnie tradycjami narodowymi - to cechy wielkiego cyklu malarskiego "Portrety polskie" (1969-74). W późniejszych latach artysta urozmaicił kolorystykę obrazów, częściej też wprowadzał do nich akcenty ironii i humoru. W 1992 utworzył Europejską Akademię Sztuk w Warszawie, którą kieruje do dziś. Obok malarstwa zajmuje się rysunkiem, grafiką użytkową i tkaniną artystyczną.
Tusz, piórko, akwarela, papier; 20,5 x 15 cm
Sygnowany p.d.: A.Fałat 1964
* opłata droit de suite
Studiował na Wydziale Malarstwa i Grafiki warszawskiej ASP. Dyplom z wyróżnieniem u Aleksandra Kobzdeja uzyskał w 1969. Był współzałożycielem grupy "Aut" i ruchu artystycznego "O poprawę". Należy do najwybitniejszych malarzy debiutujących na przełomie lat 60. i 70. Reprezentował oryginalną odmianę fotorealizmu, biorąc za wzór dla swych obrazów stare, XIX-wieczne fotografie z rodzinnych albumów. Nostalgiczny wyraz prac, nawiązywanie do prywatnych, domowych tradycji, będących jednocześnie tradycjami narodowymi - to cechy wielkiego cyklu malarskiego "Portrety polskie" (1969-74). W późniejszych latach artysta urozmaicił kolorystykę obrazów, częściej też wprowadzał do nich akcenty ironii i humoru. W 1992 utworzył Europejską Akademię Sztuk w Warszawie, którą kieruje do dziś. Obok malarstwa zajmuje się rysunkiem, grafiką użytkową i tkaniną artystyczną.