Znanych jest dwóch malarzy, działających w Wiedniu na przełomie XIX i XX wieku, podpisujących analogicznie swoje obrazy oraz uprawiających podobną tematykę. Są to rokokowe sceny salonowe, sceny orientalne lub starożytne z odaliskami czy Czerkiesami, Kozakami, oraz hiszpańskie tancerki. Rzadziej spotykane są historyczne, z XVII wieku, z których najczęściej pojawia się temat gry w kości.
Olej, płótno;
70 x 100 cm
Sygnowany l.d.: E. Ansen Hofmann
Na odwrocie: na krośnie pieczęć składu materiałów malarskich Iskra i Karmański.
Znanych jest dwóch malarzy, działających w Wiedniu na przełomie XIX i XX wieku, podpisujących analogicznie swoje obrazy oraz uprawiających podobną tematykę. Są to rokokowe sceny salonowe, sceny orientalne lub starożytne z odaliskami czy Czerkiesami, Kozakami, oraz hiszpańskie tancerki. Rzadziej spotykane są historyczne, z XVII wieku, z których najczęściej pojawia się temat gry w kości.