Pochodzenie: Nabyta bezpośrednio od artysty we Francji Następnie z pochodzenia, od obecnego właściciela, kolekcja prywatna, Norwegia

Ten obiekt jest prezentowany jako import tymczasowy. Kolekcja ta stanowi rzadką grupę dzieł pozyskanych bezpośrednio od artystów przez ważnego kolekcjonera i pozostających z pochodzenia w rodzinie.

„W Konstantynopolu wszystko jest ważne, wszystko jest piękne. Kopuła Hagia Sophia, mozaiki Hory, wody Bosforu, przedwcześnie rozwinięta zieleń Eyoub, spojrzenie tajemniczego kyz, fez tchodjouks, ulice, krzyki, dym i szum mostów , cisza murów obronnych, cmentarzy, turbów, wszystko przenika ten sam oddech, wszystko jest częścią jednego życia. […] Fizjologia Konstantynopola (jeśli można to tak wyrazić) to życie pomników, ulic, świetlista i artystyczna strona świata, obserwowana okiem malarza i oświecona osobistą koncepcją wszechświat, to jest zasada mojej książki. Alexis Grichenko, Dwa lata w Konstantynopolu pamiętnik malarza, Edition Quatre vents, Paryż, 1930, s.18-19.

064
Alexis GRITCHENKO (1883 Krolewiec – 1977 Vence)

Gra w karty w Konstantynopolu

Akwarela i ołówek na papierze
24,5 x 20 cm
Sygnowany prawy dolny "Gritchenko" i datowany lewy dolny "21 stycznia"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Pochodzenie: Nabyta bezpośrednio od artysty we Francji Następnie z pochodzenia, od obecnego właściciela, kolekcja prywatna, Norwegia

Ten obiekt jest prezentowany jako import tymczasowy. Kolekcja ta stanowi rzadką grupę dzieł pozyskanych bezpośrednio od artystów przez ważnego kolekcjonera i pozostających z pochodzenia w rodzinie.

„W Konstantynopolu wszystko jest ważne, wszystko jest piękne. Kopuła Hagia Sophia, mozaiki Hory, wody Bosforu, przedwcześnie rozwinięta zieleń Eyoub, spojrzenie tajemniczego kyz, fez tchodjouks, ulice, krzyki, dym i szum mostów , cisza murów obronnych, cmentarzy, turbów, wszystko przenika ten sam oddech, wszystko jest częścią jednego życia. […] Fizjologia Konstantynopola (jeśli można to tak wyrazić) to życie pomników, ulic, świetlista i artystyczna strona świata, obserwowana okiem malarza i oświecona osobistą koncepcją wszechświat, to jest zasada mojej książki. Alexis Grichenko, Dwa lata w Konstantynopolu pamiętnik malarza, Edition Quatre vents, Paryż, 1930, s.18-19.