Francuski rysownik i grafik z Lotaryngii tworzący w stylu manierystycznym. Początkowo uczył się w Nancy. Od około 1608-1611 roku przebywał we Włoszech - najpierw w Rzymie, gdzie uczył się u rytownika Philippe`a Thomassina, a później we Florencji, w której pracował dla Medyceuszy. W 1621 roku powrócił do rodzinnego Nancy, skąd wyjeżdżał m.in do Paryża i Brukseli. Definitywnie w Nancy osiadł w 1632 roku i zapewne był świadkiem zajęcia księstwa Lotaryngii przez Francuzów. Najprawdopodobniej właśnie to wydarzenie z końca wojny trzydziestoletniej doprowadziło go do stworzenia cykli Okropności wojny. Zajmował się niemal wyłącznie grafiką, a jego spuścizna obejmuje ok. 1500 rycin. Jego prace przedstawiały sceny rodzajowe, historyczne, religijne, widoki miasta, portrety, karykatury, postacie z commedia dell`arte, typy ludowe (żebracy, Cyganie). Jego grafiki charakteryzują się wysokim poziomem, zarówno od strony artystycznej, jak i technicznej. Callot często stosował mocne efekty światłocieniowe i dynamizm. Wykazywał wnikliwą obserwację człowieka oraz umiejętność komponowania scen wielopostaciowych.

159
Jacques CALLOT (1583 Nancy - 1635 Nancy)

GOSPODARSTWO

Akwaforta, papier; 87 x 217 mm
Sygnowany z płyty l.d.: J.Callot

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Francuski rysownik i grafik z Lotaryngii tworzący w stylu manierystycznym. Początkowo uczył się w Nancy. Od około 1608-1611 roku przebywał we Włoszech - najpierw w Rzymie, gdzie uczył się u rytownika Philippe`a Thomassina, a później we Florencji, w której pracował dla Medyceuszy. W 1621 roku powrócił do rodzinnego Nancy, skąd wyjeżdżał m.in do Paryża i Brukseli. Definitywnie w Nancy osiadł w 1632 roku i zapewne był świadkiem zajęcia księstwa Lotaryngii przez Francuzów. Najprawdopodobniej właśnie to wydarzenie z końca wojny trzydziestoletniej doprowadziło go do stworzenia cykli Okropności wojny. Zajmował się niemal wyłącznie grafiką, a jego spuścizna obejmuje ok. 1500 rycin. Jego prace przedstawiały sceny rodzajowe, historyczne, religijne, widoki miasta, portrety, karykatury, postacie z commedia dell`arte, typy ludowe (żebracy, Cyganie). Jego grafiki charakteryzują się wysokim poziomem, zarówno od strony artystycznej, jak i technicznej. Callot często stosował mocne efekty światłocieniowe i dynamizm. Wykazywał wnikliwą obserwację człowieka oraz umiejętność komponowania scen wielopostaciowych.