Wystawiany: Galeria Malarstwa Polskiego - Sukiennice, Muzeum Narodowe w Krakowie (kwiecień-pa¼dziernik 1998)
Wymieniony i reprodukowany: - J. Sienkiewicz (współpraca J. Zanoziński, J. Michałowski), Piotr Michałowski, Warszawa 1959, s. 63, nr kat. 100, tabl. 100; - Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin, (kat. oprac. A. Zeńczak, B. Studziżba, artykuły wstępne M. K. Ostrowski, J. Szpor), Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2000, s. 95, nr kat. 35, il. na s. 94;
Piotr Michałowski był najwybitniejszym malarzem epoki polskiego romantyzmu, a jego twórczość jest zjawiskiem w skali europejskiej. W latach 1832-1835 przebywał w Paryżu i studiował w pracowni Nicolasa Toussainta Charleta. Był znakomitym malarzem koni, a jego obrazy i akwarele zyskiwały podziw i ogromne powodzenie, tak że "cały Paryż latał za jego końmi. Malował dynamiczne kompozycje batalistyczne z wojen napoleońskich, konne portrety wodzów i hetmanów, portrety rodziny i przyjaciół, a także portrety chłopów. Jego obrazy olejne i akwarele, łączące siłę wyrazu z wrażliwością na naturę, odznaczają się śmiałym rysunkiem, syntetyczną formą, wartościami koloru, swobodą techniki malarskiej i romantyczną żarliwością polskiego patrioty.
olej, płótno
50.5 x 35.5 cm
niesygnowany
Na odwrocie, na dolnej listwie krosna napis czarną farbą: MNK N.D. 8742
Wystawiany: Galeria Malarstwa Polskiego - Sukiennice, Muzeum Narodowe w Krakowie (kwiecień-pa¼dziernik 1998)
Wymieniony i reprodukowany: - J. Sienkiewicz (współpraca J. Zanoziński, J. Michałowski), Piotr Michałowski, Warszawa 1959, s. 63, nr kat. 100, tabl. 100; - Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin, (kat. oprac. A. Zeńczak, B. Studziżba, artykuły wstępne M. K. Ostrowski, J. Szpor), Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2000, s. 95, nr kat. 35, il. na s. 94;
Piotr Michałowski był najwybitniejszym malarzem epoki polskiego romantyzmu, a jego twórczość jest zjawiskiem w skali europejskiej. W latach 1832-1835 przebywał w Paryżu i studiował w pracowni Nicolasa Toussainta Charleta. Był znakomitym malarzem koni, a jego obrazy i akwarele zyskiwały podziw i ogromne powodzenie, tak że "cały Paryż latał za jego końmi. Malował dynamiczne kompozycje batalistyczne z wojen napoleońskich, konne portrety wodzów i hetmanów, portrety rodziny i przyjaciół, a także portrety chłopów. Jego obrazy olejne i akwarele, łączące siłę wyrazu z wrażliwością na naturę, odznaczają się śmiałym rysunkiem, syntetyczną formą, wartościami koloru, swobodą techniki malarskiej i romantyczną żarliwością polskiego patrioty.