Studia na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu w dziedzinie konserwacji dzieł sztuki. Dyplom z wyróżnieniem w zakresie technologii XVII-wiecznego malarstwa flamandzkiego w 1998 roku. Zajmuje się malarstwem, teorią sztuki, historią i teorią krytyki artystycznej, pracuje także jako konserwator dzieł sztuki. Bierze udział w ogólnopolskich i międzynarodowych wystawach malarstwa. Autor wystaw indywidualnych. Laureat nagród i wyróżnień. W 2009 obronił pracę doktorską w dziedzinie nauk o sztuce w Zakładzie Historii Sztuki Nowoczesnej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Autor książki Francis Bacon. Metamorfozy obrazu (Warszawa, 2011) oraz artykułów z zakresu teorii i krytyki sztuki nowoczesnej. Członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Sztuki AICA. Wykłada przedmioty związane z teorią i historią krytyki artystycznej na kierunku Krytyka Artystyczna na Wydziale Sztuk Pięknych UMK. Ważniejsze wystawy:
2012r. - "Brothers In Arts - Walka Stulecia" w Galerii Sztuki "Wozownia" w Toruniu;
2012r. - "622 Upadki Bunga" w Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu;
2012r. - Międzynarodowy Konkurs "Strabag Art Award 2012" (nominacja do nagrody)
2012r. - "Nowe Otwarcie" -Wystawa twórczości członków ZPAP z okazji 100-lecia związku Dom Artysty Plastyka, Warszawa;
2012r. - "4 Alternatywy" - Muzeum Częstochowskie, Częstochowa;
2013r. - 9 Triennale Małych Form Malarskich, Galeria Sztuki "Wozownia" w Toruniu;
2013r. - Mikroutopie codzienności - wystawa prac z kolekcji CSW w Toruniu, Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu.
Komentarz autorski:
Obraz namalowany w konwencji realistycznej. Przedstawia sytuacje, które raczej nie mogą się zdarzyć, albo zdarzają się tylko w snach. Jest to stara zasada surrealizmu, tak dobrze zadomowiona w naszej kulturze. Pozwala ona wychwycić to, co niepokojące, podświadome lęki i obawy. Być może tak działa wizerunek krwisto-czerwonego spaghetti, którego symbolika została zapożyczona od amerykańskiego artysty Jamesa Rosenquista. Duże zbliżenie makaronu i jego wyeksponowanie zmienia kontekst, sprawia, że to, co zwykłe i codzienne, staje się obce. Także poza kobiecej postaci może wydawać się w przedstawionej sytuacji niestosowna. Intymność nabiera cech groteski. Otoczenie mówi "dalej", ale może lepiej się zatrzymać?
olej na płótnie, 100x80cm,
opisany na odwrocie
Studia na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu w dziedzinie konserwacji dzieł sztuki. Dyplom z wyróżnieniem w zakresie technologii XVII-wiecznego malarstwa flamandzkiego w 1998 roku. Zajmuje się malarstwem, teorią sztuki, historią i teorią krytyki artystycznej, pracuje także jako konserwator dzieł sztuki. Bierze udział w ogólnopolskich i międzynarodowych wystawach malarstwa. Autor wystaw indywidualnych. Laureat nagród i wyróżnień. W 2009 obronił pracę doktorską w dziedzinie nauk o sztuce w Zakładzie Historii Sztuki Nowoczesnej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Autor książki Francis Bacon. Metamorfozy obrazu (Warszawa, 2011) oraz artykułów z zakresu teorii i krytyki sztuki nowoczesnej. Członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Sztuki AICA. Wykłada przedmioty związane z teorią i historią krytyki artystycznej na kierunku Krytyka Artystyczna na Wydziale Sztuk Pięknych UMK. Ważniejsze wystawy:
2012r. - "Brothers In Arts - Walka Stulecia" w Galerii Sztuki "Wozownia" w Toruniu;
2012r. - "622 Upadki Bunga" w Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu;
2012r. - Międzynarodowy Konkurs "Strabag Art Award 2012" (nominacja do nagrody)
2012r. - "Nowe Otwarcie" -Wystawa twórczości członków ZPAP z okazji 100-lecia związku Dom Artysty Plastyka, Warszawa;
2012r. - "4 Alternatywy" - Muzeum Częstochowskie, Częstochowa;
2013r. - 9 Triennale Małych Form Malarskich, Galeria Sztuki "Wozownia" w Toruniu;
2013r. - Mikroutopie codzienności - wystawa prac z kolekcji CSW w Toruniu, Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu.
Komentarz autorski:
Obraz namalowany w konwencji realistycznej. Przedstawia sytuacje, które raczej nie mogą się zdarzyć, albo zdarzają się tylko w snach. Jest to stara zasada surrealizmu, tak dobrze zadomowiona w naszej kulturze. Pozwala ona wychwycić to, co niepokojące, podświadome lęki i obawy. Być może tak działa wizerunek krwisto-czerwonego spaghetti, którego symbolika została zapożyczona od amerykańskiego artysty Jamesa Rosenquista. Duże zbliżenie makaronu i jego wyeksponowanie zmienia kontekst, sprawia, że to, co zwykłe i codzienne, staje się obce. Także poza kobiecej postaci może wydawać się w przedstawionej sytuacji niestosowna. Intymność nabiera cech groteski. Otoczenie mówi "dalej", ale może lepiej się zatrzymać?