Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa

Praca wystawiana:
A Walking Lesson: Abakanowicz / Markowski, Galeria Green Point Projects, Nowy Jork, listopad-grudzień 2017.

Wydawca:
Fattoria di Celle, Edizioni della Bezuga, Florencja.

Jedna z grafik powstałych w nawiązaniu do plenerowych prac rzeźbiarskich wykonanych w 1985 roku w Fattoria di Celle na terenie posiadłości włoskiego kolekcjonera Giuliano Gori. Grafiki zostały wydane przez drukarnię La Bezuga we Florencji.

W cyklu 33 figur wykonanych we włoskim parku rzeźby, artystka podjęła, jak opisuje Małgorzata Kitowska-Łysiak, tematykę „człowieka o utraconej tożsamości, androgynicznego everymana, akcentowała wagę wspólnego ludzkiego losu i bolesność ciężaru cielesności”. Pomimo, że rozważania na temat ludzkiego ciała przyjmowały w twórczości artystki najczęściej formę prac rzeźbiarskich (choćby słynnych abakanów), obecne były także w pracach graficznych. Ta technika artystycznego wyrazu pozwala na wzbogacenie kolekcji o autorskie, niezwykle plastyczne przykłady twórczości Abakanowicz. Ze względu na często monumentalny charakter jej rzeźb, prace na papierze mają formę bardziej intymną i dostępną.

20
Magdalena ABAKANOWICZ (1930 Falenty - 2017 Warszawa)

Głowa, z teki Katarsis, 1985

litografia; ok. 75 x 55,5 cm (arkusz), ok. 64 x 48 cm (odcisk);
sygn. i dat. p. d.: M. Abakanowicz 85;
oznaczenie edycji l. d.: 23/100

Zobacz katalog

Polski Dom Aukcyjny

LII Aukcja: Sztuka Współczesna

05.06.2025

20:00

Cena wywoławcza: 9 000 zł
Estymacja: 11 000 - 13 000 zł
Zaloguj się, aby wysłać zgłoszenie

Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa

Praca wystawiana:
A Walking Lesson: Abakanowicz / Markowski, Galeria Green Point Projects, Nowy Jork, listopad-grudzień 2017.

Wydawca:
Fattoria di Celle, Edizioni della Bezuga, Florencja.

Jedna z grafik powstałych w nawiązaniu do plenerowych prac rzeźbiarskich wykonanych w 1985 roku w Fattoria di Celle na terenie posiadłości włoskiego kolekcjonera Giuliano Gori. Grafiki zostały wydane przez drukarnię La Bezuga we Florencji.

W cyklu 33 figur wykonanych we włoskim parku rzeźby, artystka podjęła, jak opisuje Małgorzata Kitowska-Łysiak, tematykę „człowieka o utraconej tożsamości, androgynicznego everymana, akcentowała wagę wspólnego ludzkiego losu i bolesność ciężaru cielesności”. Pomimo, że rozważania na temat ludzkiego ciała przyjmowały w twórczości artystki najczęściej formę prac rzeźbiarskich (choćby słynnych abakanów), obecne były także w pracach graficznych. Ta technika artystycznego wyrazu pozwala na wzbogacenie kolekcji o autorskie, niezwykle plastyczne przykłady twórczości Abakanowicz. Ze względu na często monumentalny charakter jej rzeźb, prace na papierze mają formę bardziej intymną i dostępną.