Motyw głowy młodych kobiet i mężczyzn pojawiał się u Zaka w całym okresie jego twórczości. Zarówno rysowane, jak i malowane "głowy" łączyły różne techniki, posiadały różnorodne technicznie wykonanie. W latach 20. "głowy" Zaka stały się bardziej malarskie, jak zresztą cała jego twórczość. Stopniowo zanikał kontur i linia na rzecz plamy barwnej. W 1923 artysta wykonał serię głów kobiet i mężczyzn techniką olejną i technikami mieszanymi zbliżonymi do tempery. Te portrety, inspirowane twórczością Leonarda da Vincii i Boticellego, odegrały ważną rolę twórczości tego znakomitego malarza.

35
Eugeniusz ZAK (1884 Mogilno -1926 Paryż)

Głowa młodzieńca, 1923

Olej, płótno;
27 x 22,5 cm
Sygn. l.d. Eug. Zak
Obraz posiada ekspertyzę Barbary Brus-Malinowskiej z 2002 roku
Obraz wystawiany w Galerie Devambez w Paryżu w 1925 roku, na indywidualnej wystawie artysty.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Motyw głowy młodych kobiet i mężczyzn pojawiał się u Zaka w całym okresie jego twórczości. Zarówno rysowane, jak i malowane "głowy" łączyły różne techniki, posiadały różnorodne technicznie wykonanie. W latach 20. "głowy" Zaka stały się bardziej malarskie, jak zresztą cała jego twórczość. Stopniowo zanikał kontur i linia na rzecz plamy barwnej. W 1923 artysta wykonał serię głów kobiet i mężczyzn techniką olejną i technikami mieszanymi zbliżonymi do tempery. Te portrety, inspirowane twórczością Leonarda da Vincii i Boticellego, odegrały ważną rolę twórczości tego znakomitego malarza.