Wystawiany:
- Kolekcja Pakoska, Muzeum Okręgowe w Toruniu, VIII.-X. 2000 r.
- Kolekcja Pakoska, Muzeum w Grudziądzu, I.-III. 2001 r.
- Kolekcja Pakoska, Muzeum Szlachty Mazowieckiej w Ciechanowie, II.-IX. 2001 r.
- Kolekcja Pakoska - wokół krakowskiej "Sztuki", Muzeum Narodowe w Gdańsku, IX. 2001-I. 2002 r.
Literatura:
- Kolekcja Pakoska - wokół krakowskiej "Sztuki", kat. wystawy, Muzeum Okręgowe w Toruniu, Toruń 2000, s. 127 (reprodukcja).
Rzeźbiarz, malarz, historyk sztuki. Studiował rzeźbę w krakowskiej SSP w pracowni A. Dauna (1895-1897), a od 1909 r. w ASP pod kierunkiem K. Laszczki. W latach 1915-1918 uczył na kursach dla kobiet im. A. Baranieckiego w Krakowie. Od 1904 r. był członkiem T.A.P. "Sztuka". Był współzałożycielem Stowarzyszenia Artystów Polskich "RzeźbaÓ(1910).Wykonywał niewielkich rozmiarów rzeźby, modelowane w glinie, gipsie lub wosku. Pod wpływem Laszczki ożywiał fakturę, łączył statykę bryły z wyważonym ruchem. Był cenionym portrecistą swej epoki.
Rzeźba oferowana na aukcji jest prawdopodobnie modelem fragmentu dekoracji architektonicznej.
1904 r.
Terakota 31 x 26 x 36 cm
Sygnowana z tyłu - "L. Puszet / 22 / II 1904", po lewej stronie podstawy cyfry - "3:1"
Wystawiany:
- Kolekcja Pakoska, Muzeum Okręgowe w Toruniu, VIII.-X. 2000 r.
- Kolekcja Pakoska, Muzeum w Grudziądzu, I.-III. 2001 r.
- Kolekcja Pakoska, Muzeum Szlachty Mazowieckiej w Ciechanowie, II.-IX. 2001 r.
- Kolekcja Pakoska - wokół krakowskiej "Sztuki", Muzeum Narodowe w Gdańsku, IX. 2001-I. 2002 r.
Literatura:
- Kolekcja Pakoska - wokół krakowskiej "Sztuki", kat. wystawy, Muzeum Okręgowe w Toruniu, Toruń 2000, s. 127 (reprodukcja).
Rzeźbiarz, malarz, historyk sztuki. Studiował rzeźbę w krakowskiej SSP w pracowni A. Dauna (1895-1897), a od 1909 r. w ASP pod kierunkiem K. Laszczki. W latach 1915-1918 uczył na kursach dla kobiet im. A. Baranieckiego w Krakowie. Od 1904 r. był członkiem T.A.P. "Sztuka". Był współzałożycielem Stowarzyszenia Artystów Polskich "RzeźbaÓ(1910).Wykonywał niewielkich rozmiarów rzeźby, modelowane w glinie, gipsie lub wosku. Pod wpływem Laszczki ożywiał fakturę, łączył statykę bryły z wyważonym ruchem. Był cenionym portrecistą swej epoki.
Rzeźba oferowana na aukcji jest prawdopodobnie modelem fragmentu dekoracji architektonicznej.