Malarka i graficzka, związana z lwowskim środowiskiem artystycznym. Kształciła się w Wiedniu w prywatnej szkole H. Strehblowa, a następnie u F. Hohenberga i F. Kruisa. Naukę kontynuowała w Paryżu w Académie Colarossi i w École Nationale des Beaux Arts (1906-1919). W Paryżu przyja¼niła się z Olgą Boznańską. Studia kontynuowała ponownie w Wiedniu (1909-1912). Po powrocie do kraju zamieszkała we Lwowie, gdzie podjęła studia matematyczne. We Lwowie pełniła funkcję prezesa Związku Artystek Polskich, była również wiceprezesem lwowskiego TPSP. Miała liczne wystawy w kraju, brała udział w wystawach zbiorowych w Pradze, Paryżu i Nowym Jorku. Tematem jej wczesnych prac były portrety i pejzaże, z czasem ulubionym motywem stały się martwe natury i wnętrza. Malowała drobnymi pociągnięciami pędzla, stosując wyciszoną, pogodną paletę barw.
olej, sklejka,
18 x 30 cm
sygn. p.d.: Zofia Albinowska
Na odwrocie naklejka TPSP we Lwowie, opis atramentem nieczytelny.
Malarka i graficzka, związana z lwowskim środowiskiem artystycznym. Kształciła się w Wiedniu w prywatnej szkole H. Strehblowa, a następnie u F. Hohenberga i F. Kruisa. Naukę kontynuowała w Paryżu w Académie Colarossi i w École Nationale des Beaux Arts (1906-1919). W Paryżu przyja¼niła się z Olgą Boznańską. Studia kontynuowała ponownie w Wiedniu (1909-1912). Po powrocie do kraju zamieszkała we Lwowie, gdzie podjęła studia matematyczne. We Lwowie pełniła funkcję prezesa Związku Artystek Polskich, była również wiceprezesem lwowskiego TPSP. Miała liczne wystawy w kraju, brała udział w wystawach zbiorowych w Pradze, Paryżu i Nowym Jorku. Tematem jej wczesnych prac były portrety i pejzaże, z czasem ulubionym motywem stały się martwe natury i wnętrza. Malowała drobnymi pociągnięciami pędzla, stosując wyciszoną, pogodną paletę barw.