Analogiczne kompozycje z końskimi łbami są reprodukowane w najważniejszej monografii artysty autorstwa Kazimierza Olszańskiego, najważniejszego badacza twórczości rodziny Kossaków (lit.: K. Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław 1992).
Jerzy Kossak (1886-1955) - Malarz; syn Wojciecha, wnuk Juliusza, brat M. Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej i M. Samozwaniec; studiował w pracowni ojca i dziadka; pracował w Krakowie; w czasie I wojny światowej służył w armii austriackiej; realizował głównie kompozycje batalistyczne, m.in. o tematyce napoleońskiej (Żołnierze Wielkiej Armii, ok.1930; Napoleon nad rzeką, 1927) oraz legionowej (Legioniści, ok. 1929), sceny rodzajowo-pejzaże (Patrol, 1923; Huzar z koniem w pejzażu zimowym, 1938), portrety i obrazy ziemiaństwa; wielokrotnie powtarzał te same ujęcia i motywy; ponadto wykonywał liczne ilustracje do dzieł literatury, m.in. do baśni braci Grimm i ballad A. Mickiewicza
Olej, sklejka; wym.: 40 x 36 cm; sygn. p. d.: Jerzy Kossak 45
Na odwrocie faksymile podpisu z potwierdzeniem autentyczności pracy przez Jerzego Kossaka.
Analogiczne kompozycje z końskimi łbami są reprodukowane w najważniejszej monografii artysty autorstwa Kazimierza Olszańskiego, najważniejszego badacza twórczości rodziny Kossaków (lit.: K. Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław 1992).
Jerzy Kossak (1886-1955) - Malarz; syn Wojciecha, wnuk Juliusza, brat M. Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej i M. Samozwaniec; studiował w pracowni ojca i dziadka; pracował w Krakowie; w czasie I wojny światowej służył w armii austriackiej; realizował głównie kompozycje batalistyczne, m.in. o tematyce napoleońskiej (Żołnierze Wielkiej Armii, ok.1930; Napoleon nad rzeką, 1927) oraz legionowej (Legioniści, ok. 1929), sceny rodzajowo-pejzaże (Patrol, 1923; Huzar z koniem w pejzażu zimowym, 1938), portrety i obrazy ziemiaństwa; wielokrotnie powtarzał te same ujęcia i motywy; ponadto wykonywał liczne ilustracje do dzieł literatury, m.in. do baśni braci Grimm i ballad A. Mickiewicza