Głowa młodej kobiety, o lekko uniesionej twarzy z zamkniętymi oczami; faliste, zaczesane do góry włosy wplecione barwne gałązki kwiatów; wokół szyi- dekoltu szafirowa draperia. Sygnowana, biała wersja rzeźby, głowy określona jako Flora odnotowana w zbiorach Muzeum Regionalnego w Radomsku.
Rzeźbiarz - absolwent krakowskiej ASP był uczniem Felicjana Cynka i Konstantego Laszczki, praktykował w pracowni Rodina w Paryżu; członek Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka. Hochman pracował w gipsie, brązie, marmurze i ceramice, wystawiał w Warszawie, Krakowie, Lwowie Poznaniu, Monachium i Wiedniu. Zmarł w czasie likwidacji getta w Bochni. Prace artysty w Muzeach Narodowych w Krakowie i Warszawie.
fajans delikatny biały ze szkliwem przejrzystym ołowiowo-boraksowym (szkliwo z krakelurą) farby
naszkliwne, odlew; niewielkie przetarcia i skazy szkliwa, farby lekko "zgotowane"; wys. ok. 29 cm,
podstawa 22 x 17,5 cm; nie sygnowana.
Henryk Hochman, realizacja projektu autora w Skawińskich Zakładach Materiałów Ogniotrwałych w Skawinie - Dział Fajansów (artystycznych), po 1917.
Głowa młodej kobiety, o lekko uniesionej twarzy z zamkniętymi oczami; faliste, zaczesane do góry włosy wplecione barwne gałązki kwiatów; wokół szyi- dekoltu szafirowa draperia. Sygnowana, biała wersja rzeźby, głowy określona jako Flora odnotowana w zbiorach Muzeum Regionalnego w Radomsku.
Rzeźbiarz - absolwent krakowskiej ASP był uczniem Felicjana Cynka i Konstantego Laszczki, praktykował w pracowni Rodina w Paryżu; członek Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka. Hochman pracował w gipsie, brązie, marmurze i ceramice, wystawiał w Warszawie, Krakowie, Lwowie Poznaniu, Monachium i Wiedniu. Zmarł w czasie likwidacji getta w Bochni. Prace artysty w Muzeach Narodowych w Krakowie i Warszawie.