Słynny francuski rzeźbiarz. Syn kamieniarza. Początkowo uczył się rzeźby w pracowni Rude`a. Podczas pobytu w Rzymie wielki wpływ wywarły na nim dzieła Michała Anioła. Po powrocie do Paryża stał się jednym z najbardziej cenionych artystów epoki. Wykonał wiele dekoracyjnych grup rzeźbiarskich, ale sławę przyniosła mu płaskorzeźba Taniec. W 1865 Charles Garnier zamówił u Carpeaux do budowanego przez siebie Gmachu Opery w Paryżu jedną z czterech rzeźb zdobiących fasadę. Artysta skomponował swoje dzieło jako niezależny od ściany obraz, przechodząc od półplastycznego reliefu do pełnoplastycznej rzeźby.
Brąz złocony, czarny marmur (podstawa), wys. całk. 35 cm, podstawa 12 x 10 x 12 cm
Sygnowany J B.Carpeaux
Słynny francuski rzeźbiarz. Syn kamieniarza. Początkowo uczył się rzeźby w pracowni Rude`a. Podczas pobytu w Rzymie wielki wpływ wywarły na nim dzieła Michała Anioła. Po powrocie do Paryża stał się jednym z najbardziej cenionych artystów epoki. Wykonał wiele dekoracyjnych grup rzeźbiarskich, ale sławę przyniosła mu płaskorzeźba Taniec. W 1865 Charles Garnier zamówił u Carpeaux do budowanego przez siebie Gmachu Opery w Paryżu jedną z czterech rzeźb zdobiących fasadę. Artysta skomponował swoje dzieło jako niezależny od ściany obraz, przechodząc od półplastycznego reliefu do pełnoplastycznej rzeźby.