Edukację artystyczną rozpoczął w Instytucie Sztuk Plastycznych w Warszawie (1927-1928). Następnie studiował w warszawskiej ASP pod kierunkiem profesorów Felicjana Kowarskiego i Tadeusza Pruszkowskiego (1928-32). Malował głównie obrazy sztalugowe - sceny rodzajowe i portrety. Zajmował się również scenografią: w latach1934-35 współpracował z Teatrem Rozmaitości. Współpracował też z wydawnictwem "Atlas" we Lwowie, a także zamieszczał ilustracje w "Kurierze Porannym". Jest autorem portretów Ignacego Mościckiego, Edwarda Rydza-Śmigłego, stworzył cykl zatytułowany: Polskie typy regionalne oraz Typy semickie. Wystawiał w kraju (1938, Polskie Typy Regionalne, Salon Sztuki, Warszawa; 1947, Wystawa Grupy Artystów Niezależnych) i za granicą (wystawa indywidualna w Galerii G. Tomalskiego w Nowym Jorku, 1964). Jego prace znajdują się w kolekcji Muzeum Wojska Polskiego.
Olej, tektura;
20,3 x 14 cm w świetle oprawy
Sygnowany l.d.: K. SZEWCZENKO
Edukację artystyczną rozpoczął w Instytucie Sztuk Plastycznych w Warszawie (1927-1928). Następnie studiował w warszawskiej ASP pod kierunkiem profesorów Felicjana Kowarskiego i Tadeusza Pruszkowskiego (1928-32). Malował głównie obrazy sztalugowe - sceny rodzajowe i portrety. Zajmował się również scenografią: w latach1934-35 współpracował z Teatrem Rozmaitości. Współpracował też z wydawnictwem "Atlas" we Lwowie, a także zamieszczał ilustracje w "Kurierze Porannym". Jest autorem portretów Ignacego Mościckiego, Edwarda Rydza-Śmigłego, stworzył cykl zatytułowany: Polskie typy regionalne oraz Typy semickie. Wystawiał w kraju (1938, Polskie Typy Regionalne, Salon Sztuki, Warszawa; 1947, Wystawa Grupy Artystów Niezależnych) i za granicą (wystawa indywidualna w Galerii G. Tomalskiego w Nowym Jorku, 1964). Jego prace znajdują się w kolekcji Muzeum Wojska Polskiego.