Zainteresowania artystki skupiają się na problemach alternatywnych systemów znaczeń i równoległych rzeczywistości. Brzeżańska szuka wspólnego mianownika między pozornie odległymi dziedzinami, i już sam proces twórczy jest wskazówką interpretacyjną do jej twórczości. Inspiruje ją struktura wszechświata i sił, które go kształtują, z drugiej zaś strony w swoich pracach powraca do obserwacji i rozszyfrowania mikroskali świata, w którym żyją zarazki i pasożyty, z ich obecnością w codziennym życiu. (...)W pracach Brzeżańskiej kluczowe jest pojęcie postaci. Dzięki zainteresowaniu relacjami pomiędzy naturą i kulturą, naukami ścisłymi i filozofią czy intelektem i duchowością często wykorzystuje ona w swoich realizacjach własne ciało i postać. Olbrzymia energia i tajemniczość jaka towarzyszy pracom Brzeżańskiej sprawia, że są one niesłychanie wysublimowane i niepowtarzalne. ("Kobayashi maru" Agnieszki Brzeżańskiej w galerii Nanzuka, www.magazynszum.pl)

Artystka wizualna, malarka, fotografka, twórczyni filmów wideo.Studiowała w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku (1992-95), Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (1995-97, dyplom w Pracowni prof. Stefana Gierowskiego) oraz Tokijskiego Uniwersytetu Sztuki (1998-2001, stypendium rządu japońskiego). W ramach projektu platform_c organizowała letnią akademię i sympozium w Kapadocji, Turcja (2000). W ramach programów artists-in-residence gościła w Mont Escalioso, Włochy (Oreste 2000), w instytucie naukowym Collegium Helveticum w Zurychu, Szwajcaria (2004), w Kunstlerhaus Buchsenhausen, Insbruk, Austria (2005).

49
Agnieszka BRZEŻAŃSKA (ur. 1972)

Głowa, 1995 r.

olej/tektura, 27 x 22 cm
sygnowany i datowany p.d.: `Agnieszka Brzeżańska | 1995`

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Zainteresowania artystki skupiają się na problemach alternatywnych systemów znaczeń i równoległych rzeczywistości. Brzeżańska szuka wspólnego mianownika między pozornie odległymi dziedzinami, i już sam proces twórczy jest wskazówką interpretacyjną do jej twórczości. Inspiruje ją struktura wszechświata i sił, które go kształtują, z drugiej zaś strony w swoich pracach powraca do obserwacji i rozszyfrowania mikroskali świata, w którym żyją zarazki i pasożyty, z ich obecnością w codziennym życiu. (...)W pracach Brzeżańskiej kluczowe jest pojęcie postaci. Dzięki zainteresowaniu relacjami pomiędzy naturą i kulturą, naukami ścisłymi i filozofią czy intelektem i duchowością często wykorzystuje ona w swoich realizacjach własne ciało i postać. Olbrzymia energia i tajemniczość jaka towarzyszy pracom Brzeżańskiej sprawia, że są one niesłychanie wysublimowane i niepowtarzalne. ("Kobayashi maru" Agnieszki Brzeżańskiej w galerii Nanzuka, www.magazynszum.pl)

Artystka wizualna, malarka, fotografka, twórczyni filmów wideo.Studiowała w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku (1992-95), Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (1995-97, dyplom w Pracowni prof. Stefana Gierowskiego) oraz Tokijskiego Uniwersytetu Sztuki (1998-2001, stypendium rządu japońskiego). W ramach projektu platform_c organizowała letnią akademię i sympozium w Kapadocji, Turcja (2000). W ramach programów artists-in-residence gościła w Mont Escalioso, Włochy (Oreste 2000), w instytucie naukowym Collegium Helveticum w Zurychu, Szwajcaria (2004), w Kunstlerhaus Buchsenhausen, Insbruk, Austria (2005).