Te papiery i papierki rysowane, drapane, skrobane, plamione w najróżniejszych okolicznościach nie wymagają dla siebie zbyt wiele. Ale wiele znaczą. Przywołują przeszłość, dotykają teraźniejszości, są jak znaki dawane na styku epok. A jednocześnie można je nazwać rodzajem pieczęci ochronnej. Tak praktykowano kiedyś zabiegi magiczne` napisała o pracach Levkovitcha Danuta Wróblewska. Prezentowana Głowa ma prosty kształt. Zbudowana z wielu drobnych jasnych kresek, wypełniona delikatną w kolorze pastelową barwą staje się podobna do kamienia.

133
Leon LEVKOVITCH (ur. 1936)

GŁOWA

Technika mieszana (papier, ołówek, gwasz);
9 x 14,5 cm w świetle passe-partout
Sygnowany p. d.: Levkovitch

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Te papiery i papierki rysowane, drapane, skrobane, plamione w najróżniejszych okolicznościach nie wymagają dla siebie zbyt wiele. Ale wiele znaczą. Przywołują przeszłość, dotykają teraźniejszości, są jak znaki dawane na styku epok. A jednocześnie można je nazwać rodzajem pieczęci ochronnej. Tak praktykowano kiedyś zabiegi magiczne` napisała o pracach Levkovitcha Danuta Wróblewska. Prezentowana Głowa ma prosty kształt. Zbudowana z wielu drobnych jasnych kresek, wypełniona delikatną w kolorze pastelową barwą staje się podobna do kamienia.