Jerzy Zieliński w 1963 przeniósł się z Wydziału Rzeźby do pracownii Jana Wodyńskiego na Wydziale Malarstwa. W tym czasie interesowały go eksperymenty z kształtem płótna. Malował - wg własnego sformułowania - "niefakturowe (płaskie) metaforyczne obrazy trójkątne", które określał stworzonym przez siebie terminem "áizm".

W 1964 pisał: "płaszczyzna prostokątna ogranicza pole widzenia człowieka w sposób naturalny, płaszczyzna trójkątna jest płaszczyzną najprostszą, można w niej przedstawić najbardziej skondensowane treści."
(cyt. za: Jurry powrót artysty, Jerzy Ryszard "Jurry" Zieliński (1943-1980), Galeria Zderzak, Kraków 2010, s. 464)

142
Jerzy Ryszard ZIELIŃSKI-JURRY (Kazimierzowo k. Kielc 1943 - Warszawa 1980)

GITARA, 1964

olej, płótno
60 x 40 cm
sygn. śr.d.: jurry 64


Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Jerzy Zieliński w 1963 przeniósł się z Wydziału Rzeźby do pracownii Jana Wodyńskiego na Wydziale Malarstwa. W tym czasie interesowały go eksperymenty z kształtem płótna. Malował - wg własnego sformułowania - "niefakturowe (płaskie) metaforyczne obrazy trójkątne", które określał stworzonym przez siebie terminem "áizm".

W 1964 pisał: "płaszczyzna prostokątna ogranicza pole widzenia człowieka w sposób naturalny, płaszczyzna trójkątna jest płaszczyzną najprostszą, można w niej przedstawić najbardziej skondensowane treści."
(cyt. za: Jurry powrót artysty, Jerzy Ryszard "Jurry" Zieliński (1943-1980), Galeria Zderzak, Kraków 2010, s. 464)