Obraz był prezentowany na wystawie artysty, która odbyła się w warszawskiej Zachęcie w maju 1922 r.


Stanisław Podgórski - malarz pejzażysta; uczeń Jana Stanisławskiego i Leona Wyczółkowskiego w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych (1901-05 i 1907-09). Studia kontynuował w Paryżu i we Włoszech. Należał do Towarzystwa Artystów Polskich „Sztuka”. W okresie międzywojennym dużo wystawiał, biorąc , m.in. udział w pokazach sztuki polskiej za granicą. Od 1926 był kierownikiem artystycznym Domu Sztuki we Lwowie. Wojnę i lata do 1948 spędził w ZSRR, po powrocie do kraju zamieszkał na stałe w Wiśniczu.

Malował odznaczające się dekoracyjnością pejzaże - podgórskie, tatrzańskie, z Ukrainy. Z wyraźnym upodobaniem malował też motywy parków i ogrodów pełnych różnobarwnych kwiatów i bujnej zieleni. Jego obrazy o jasnym żywym kolorycie, bogactwie barw i swoistej stylizacji osadzone są w tradycji krakowskiej szkoły pejzażu.

38
Stanisław PODGÓRSKI (1882 - 1964)

GIEWONT, 1922

olej, sklejka
18,2 x 24,4 cm
sygn. p.d.: S. Podgórski
Na odwr. l.g. nalepka Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie (pieczęć, druk, tusz): 5579 Autor Stanisław Podgórski | Tytuł Giewont Rodzaj dzieła olej | Cena Własność Data nadesłania 17/IV 1922; poniżej (tuszem): autor Stanisław Podgórski | tyt Giewont | Cena [.]25 zł | wystawa Gr. czterech; ponadto p.g. (tuszem): 150 | sto pi [...] | 30 D

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz był prezentowany na wystawie artysty, która odbyła się w warszawskiej Zachęcie w maju 1922 r.


Stanisław Podgórski - malarz pejzażysta; uczeń Jana Stanisławskiego i Leona Wyczółkowskiego w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych (1901-05 i 1907-09). Studia kontynuował w Paryżu i we Włoszech. Należał do Towarzystwa Artystów Polskich „Sztuka”. W okresie międzywojennym dużo wystawiał, biorąc , m.in. udział w pokazach sztuki polskiej za granicą. Od 1926 był kierownikiem artystycznym Domu Sztuki we Lwowie. Wojnę i lata do 1948 spędził w ZSRR, po powrocie do kraju zamieszkał na stałe w Wiśniczu.

Malował odznaczające się dekoracyjnością pejzaże - podgórskie, tatrzańskie, z Ukrainy. Z wyraźnym upodobaniem malował też motywy parków i ogrodów pełnych różnobarwnych kwiatów i bujnej zieleni. Jego obrazy o jasnym żywym kolorycie, bogactwie barw i swoistej stylizacji osadzone są w tradycji krakowskiej szkoły pejzażu.