Studiowała na Wydziale Malarstwa i Grafiki w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, gdzie w 1999 roku obroniła pracę dyplomową w pracowni prof. M. Świeszewskiego. Znaki pojawiające się w jej pracach wypływają z jej wyobraźni. Nasycając się urokami przyrody dokonuje syntezy tego świata i przedstawia go w formie wymyślonych przeze nią symboli. Wśród znaków, które używa są takie, które można wytłumaczyć odnosząc je do symboliki chrześcijańskiej: symbol ryby, oka czy skrzydeł, ale również te, które nie mają odniesień do konkretnych form; abstrakcyjne, układające się w specyficzne, złożone systemy niczym stare pismo ideograficzne. Owe znaki to nie symbole, które należy odczytywać wprost, to raczej znaki będące zagadkami kuszącymi fantazje oglądającego. Prowadzą one z powrotem ku prastarej mistyce, ale bez drogowskazów." Wybrane wystawy: 2015-Fundacja Piękniejszego Świata, Skłudzewo, 2014 - "Kolekcja Skłudzewska", Galeria Forum, Toruń.

22
Katarzyna BLEKIEWICZ (ur. 1972)

Gaya, 2011

olej na płótnie, 100x100cm, opisany na odwrocie

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiowała na Wydziale Malarstwa i Grafiki w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, gdzie w 1999 roku obroniła pracę dyplomową w pracowni prof. M. Świeszewskiego. Znaki pojawiające się w jej pracach wypływają z jej wyobraźni. Nasycając się urokami przyrody dokonuje syntezy tego świata i przedstawia go w formie wymyślonych przeze nią symboli. Wśród znaków, które używa są takie, które można wytłumaczyć odnosząc je do symboliki chrześcijańskiej: symbol ryby, oka czy skrzydeł, ale również te, które nie mają odniesień do konkretnych form; abstrakcyjne, układające się w specyficzne, złożone systemy niczym stare pismo ideograficzne. Owe znaki to nie symbole, które należy odczytywać wprost, to raczej znaki będące zagadkami kuszącymi fantazje oglądającego. Prowadzą one z powrotem ku prastarej mistyce, ale bez drogowskazów." Wybrane wystawy: 2015-Fundacja Piękniejszego Świata, Skłudzewo, 2014 - "Kolekcja Skłudzewska", Galeria Forum, Toruń.