Pochodzenie: europejski dom aukcyjny
Obraz znany jest w 3 wersjach – dużej (kolekcja Radziwiłłów w Nowym Jorku), małej (zaginionej, wystawianej w Petersburgu) oraz studium (Muzeum Rosyjskie w Petersburgu). Główna wersja powstała na zamówienie Karola Kozłowskiego (1833–1917), pedagoga, literata, wydawcy z Poznania. W roku namalowania została wystawiona w Berlinie na Jubileuszowej wystawie Akademii Sztuk Pięknych. Następnie trafiła do zbiorów Radziwiłłów, w których pozostaje po dziś dzień.
Na obrazie miał zostać ukazany berliński koncert Chopina w pałacu ks. Antoniego Radziwiłła, na którym poza rodziną księcia obecny miał być także Alexander von Humboldt.
Studium do „Koncertu Chopina u księcia Antoniego Radziwiłła w 1829 r.”
Olej, płótno; 22 x 18,5 cm
Sygnowany l.d.: H. Siemiradzki
Pochodzenie: europejski dom aukcyjny
Obraz znany jest w 3 wersjach – dużej (kolekcja Radziwiłłów w Nowym Jorku), małej (zaginionej, wystawianej w Petersburgu) oraz studium (Muzeum Rosyjskie w Petersburgu). Główna wersja powstała na zamówienie Karola Kozłowskiego (1833–1917), pedagoga, literata, wydawcy z Poznania. W roku namalowania została wystawiona w Berlinie na Jubileuszowej wystawie Akademii Sztuk Pięknych. Następnie trafiła do zbiorów Radziwiłłów, w których pozostaje po dziś dzień.
Na obrazie miał zostać ukazany berliński koncert Chopina w pałacu ks. Antoniego Radziwiłła, na którym poza rodziną księcia obecny miał być także Alexander von Humboldt.
Studium do „Koncertu Chopina u księcia Antoniego Radziwiłła w 1829 r.”