Wystawiany i reprodukowany m.in.: - TPSP w Krakowie, 1956 - Andrzej Banach, Ociepka malarz dnia siódmego, Kraków 1958, il. barwna między s. 8-9 - Tomasz Adam Pruszak, Fruwająca krówka Saturna Teofila Ociepki, "Sztuka pl." 2007 nr 5, s. 30 T. A. Pruszak pisze m.in.: "Teofil Ociepka, mieszkający na Śląsku mistrz tzw. malarstwa naiwnego,w latach 50. XX w. zainteresował się dwoma tematami, w których mógł wykazać pełnię swojej wyobra¼ni: dżunglą i życiem na Saturnie. (...) Obrazy z cyklu mówiącego o życiu na Saturnie należy uznać za jedne z najlepszych jego prac. Malarz scalał w nich części ciała różnych zwierząt w jeden nowy, fantastyczny twór zwierzęcy, przy czym używał charakterystycznych jaskrawych kolorów, innych niż występują w rzeczywistości.(...) Sam malarz (...) twierdził, że fantastyczne zwierzęta pochodzą z jego wyobra¼ni, snów i widzeń. Jednak inny biograf Ociepki - Alfred Ligocki odkrył, że inspiracją dla artysty była znajdująca się w jego bibliotece książka napisana w 1841 r. przez austriackiego muzyka, mistyka i wizjonera Jacoba Lorbera (1800-1864) pt. Saturn. Opis planety wraz z pierścieniem i księżycami oraz znajdującym się na niej światem żyjącym objawionym przez Ojca Światła...".
olej na płycie, 51 x 72 cm, sygnowany p.d. "T.Ociepka",
na odwrocie "Metryczka" o autorze ("zawód - górnik") oraz kartka wystawowa
Wystawiany i reprodukowany m.in.: - TPSP w Krakowie, 1956 - Andrzej Banach, Ociepka malarz dnia siódmego, Kraków 1958, il. barwna między s. 8-9 - Tomasz Adam Pruszak, Fruwająca krówka Saturna Teofila Ociepki, "Sztuka pl." 2007 nr 5, s. 30 T. A. Pruszak pisze m.in.: "Teofil Ociepka, mieszkający na Śląsku mistrz tzw. malarstwa naiwnego,w latach 50. XX w. zainteresował się dwoma tematami, w których mógł wykazać pełnię swojej wyobra¼ni: dżunglą i życiem na Saturnie. (...) Obrazy z cyklu mówiącego o życiu na Saturnie należy uznać za jedne z najlepszych jego prac. Malarz scalał w nich części ciała różnych zwierząt w jeden nowy, fantastyczny twór zwierzęcy, przy czym używał charakterystycznych jaskrawych kolorów, innych niż występują w rzeczywistości.(...) Sam malarz (...) twierdził, że fantastyczne zwierzęta pochodzą z jego wyobra¼ni, snów i widzeń. Jednak inny biograf Ociepki - Alfred Ligocki odkrył, że inspiracją dla artysty była znajdująca się w jego bibliotece książka napisana w 1841 r. przez austriackiego muzyka, mistyka i wizjonera Jacoba Lorbera (1800-1864) pt. Saturn. Opis planety wraz z pierścieniem i księżycami oraz znajdującym się na niej światem żyjącym objawionym przez Ojca Światła...".