Ujęcie zostało wykonane w 1937 roku przez amerykańską fotografkę Toni Frissell na potrzeby artykułu "Señoras of Mexico" opublikowanego w amerykańskiej edycji magazynu Vogue. Fotografka pragnęła uchwycić siłę i wyrazistość meksykańskich kobiet, a charyzmatyczna Frida, ubrana w tradycyjny strój i otoczona agawami, idealnie wpisywała się w tę wizję. Zdjęcie podkreśla jej silny związek z kulturą Meksyku, a także jej wyjątkowy styl i osobowość. W tym czasie Frida była już rozpoznawalną artystką oraz żoną Diego Rivery. Rok 1937 był momentem, gdy w jej życiu prywatnym rozgrywał się głośny epizod związany z pobytem Lwa Trockiego w ich domu.
odbitka prasowa, żelatynowo-srebrowa
wykonana w 1954 r.
18,7 x 18,7 cm, w oprawie: 40,6 x 40,6
Na odwrocie stempel oraz notatka:
17 DE JULIO 1954
Funeral de Frida Kahlo,
14 de julio de 1954.
Palacio de Bellas Artes.
FOTOGRAFO.
Stan zachowania dobry, adekwatny do czasu powstania. Delikatne uszkodzenie po prawej stronie, do usunięcia podczas konserwacji.
Oprawa konserwatorska ze szkłem muzealnym.
Ujęcie zostało wykonane w 1937 roku przez amerykańską fotografkę Toni Frissell na potrzeby artykułu "Señoras of Mexico" opublikowanego w amerykańskiej edycji magazynu Vogue. Fotografka pragnęła uchwycić siłę i wyrazistość meksykańskich kobiet, a charyzmatyczna Frida, ubrana w tradycyjny strój i otoczona agawami, idealnie wpisywała się w tę wizję. Zdjęcie podkreśla jej silny związek z kulturą Meksyku, a także jej wyjątkowy styl i osobowość. W tym czasie Frida była już rozpoznawalną artystką oraz żoną Diego Rivery. Rok 1937 był momentem, gdy w jej życiu prywatnym rozgrywał się głośny epizod związany z pobytem Lwa Trockiego w ich domu.