Polska malarka, mieszka i tworzy w Gdyni. W 2011 roku ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Gdańsku, broniąc dyplom w pracowni prof. Macieja Świeszewskiego. W swoim malarstwie łączy realizm przedstawieniowy z elementami hiperrealizmu, surrealizmu i „czystej wyobraźni”. Była wielokrotnie doceniana przez krytyków i nagradzana prestiżowymi nagrodami na międzynarodowych konkursach, m. in „Najlepszy na wystawie” oraz „Pionier w realiźmie” w 2020 roku na 15. corocznej wystawie „International Guild of Realism” oraz „Purchase Award” „14. Międzynarodowego Salonu Art Renewal Center” (2019). Tematem jej prac jest człowiek, a przede wszystkim sylwetki kobiet. Artystka malując stara się ująć nie tyle fizyczną postać, co duchowe odbicie portretowanej postaci. Obrazy Wypych, malowane są na podstawie fotografii, poprzedzone sesjami z modelkami, godzinami przygotowań, pokazują autentyczność człowieka bez upiększeń i idealizacji ciała. Artystka odchodzi jednak od prostego naśladowania rzeczywistości wprowadzając do obrazów swoje wizje i wyobrażenia.
olej, drewno, 71 x 50 cm,
sygnowany p.d.: 'A. Wypych 2015' oraz opisany na odwrocie: 'Anna Wypych | 2015 | "Fresh Green"'
Polska malarka, mieszka i tworzy w Gdyni. W 2011 roku ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Gdańsku, broniąc dyplom w pracowni prof. Macieja Świeszewskiego. W swoim malarstwie łączy realizm przedstawieniowy z elementami hiperrealizmu, surrealizmu i „czystej wyobraźni”. Była wielokrotnie doceniana przez krytyków i nagradzana prestiżowymi nagrodami na międzynarodowych konkursach, m. in „Najlepszy na wystawie” oraz „Pionier w realiźmie” w 2020 roku na 15. corocznej wystawie „International Guild of Realism” oraz „Purchase Award” „14. Międzynarodowego Salonu Art Renewal Center” (2019). Tematem jej prac jest człowiek, a przede wszystkim sylwetki kobiet. Artystka malując stara się ująć nie tyle fizyczną postać, co duchowe odbicie portretowanej postaci. Obrazy Wypych, malowane są na podstawie fotografii, poprzedzone sesjami z modelkami, godzinami przygotowań, pokazują autentyczność człowieka bez upiększeń i idealizacji ciała. Artystka odchodzi jednak od prostego naśladowania rzeczywistości wprowadzając do obrazów swoje wizje i wyobrażenia.