Ikoniczna dla Łodzi Kaliskiej praca przedstawia jedną z akcji tworzenia "żywych obrazów" według znanych i popularnych arcydzieł. W inscenizacji według obrazu Eugene Delacroix Wolność wiodąca lud na barykady, artyści wykpiwali patos polskiej kultury i celebrowanie narodowych tradycji. Akcja została również sfilmowana. Powiększona i przekształcona wersja tej fotografii zatytułowana Człowiek Buhaj znajduje się w kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
Praca była reprodukowana m. in. w: Bakunin w dreźnie, Centrum Sztuki Współczesnej Zamejk Ujazdowski, Warszawa 1991; Piotr Piotrowski, Znaczenia modernizmu. W stronę historii sztuki polskiej po 1945 roku, REBIS, Poznań 1999; Łódź kaliska. Bóg zazdrości nam pomyłek, "Łódź Kaliska" Muzeum, Muzeum Kinematografii, Łódź1999;

19
Grupa ŁÓDŹ KALISKA (rok powstania: 1979)

Freiheit Nein Danke (1)

1988
Odbitka żelatynowo - srebrowa, 23,7 x 27,2 cm
sygn,, dat. i tytuł na odwrocie
edycja: 2/2

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Ikoniczna dla Łodzi Kaliskiej praca przedstawia jedną z akcji tworzenia "żywych obrazów" według znanych i popularnych arcydzieł. W inscenizacji według obrazu Eugene Delacroix Wolność wiodąca lud na barykady, artyści wykpiwali patos polskiej kultury i celebrowanie narodowych tradycji. Akcja została również sfilmowana. Powiększona i przekształcona wersja tej fotografii zatytułowana Człowiek Buhaj znajduje się w kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
Praca była reprodukowana m. in. w: Bakunin w dreźnie, Centrum Sztuki Współczesnej Zamejk Ujazdowski, Warszawa 1991; Piotr Piotrowski, Znaczenia modernizmu. W stronę historii sztuki polskiej po 1945 roku, REBIS, Poznań 1999; Łódź kaliska. Bóg zazdrości nam pomyłek, "Łódź Kaliska" Muzeum, Muzeum Kinematografii, Łódź1999;