Studiował rzeźbę w PWSSP w Poznaniu w latach 1952-58. Dyplom uzyskał w pracowni B. Wojtowicza. Wykłada rzeźbę w macierzystej uczelni. W 1960 r. rozpoczął cykl kół i elips. Malowane początkowo w tradycyjnym formacie, z czasem wychodzą poza obręb klasycznego obrazu (Koła podwójne, 1962-1964). Powstają kompozycje kół zestawionych jedno nad drugim. Kolejnym krokiem było zaanektowanie przez obrazy rzeczywistej przestrzeni, poprzez wykonanie w nich wycięć (Obrazy, 1965-1970). Artysta kontynuuje podział obrazu na części, które eksponuje w różnych zestawieniach. Z czasem obiekty autorstwa Berdyszaka ulokowały się na pograniczu malarstwa i rzeźby. W latach 1982-1984 powstał cykl Fragment jako całość radykalna, charakteryzujący się dużą autonomią poszczególnych elementów.
W 1990 roku artysta stworzył cykl Passe-partout - składają się na niego rysunki, grafiki i instalacje, dla których punktem wyjścia jest forma zewnętrznej, pustej w środku oprawy.

97
Jan BERDYSZAK (1934 Zawory - 2014 Poznań)

FRAGMENT JAKO CAŁOŚĆ RADYKALNA XV, 1982/84 r.

Akryl, płótno naklejone na sklejce 84,5 x 5 x 24 cm
Na odwrocie napisy autorskie

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował rzeźbę w PWSSP w Poznaniu w latach 1952-58. Dyplom uzyskał w pracowni B. Wojtowicza. Wykłada rzeźbę w macierzystej uczelni. W 1960 r. rozpoczął cykl kół i elips. Malowane początkowo w tradycyjnym formacie, z czasem wychodzą poza obręb klasycznego obrazu (Koła podwójne, 1962-1964). Powstają kompozycje kół zestawionych jedno nad drugim. Kolejnym krokiem było zaanektowanie przez obrazy rzeczywistej przestrzeni, poprzez wykonanie w nich wycięć (Obrazy, 1965-1970). Artysta kontynuuje podział obrazu na części, które eksponuje w różnych zestawieniach. Z czasem obiekty autorstwa Berdyszaka ulokowały się na pograniczu malarstwa i rzeźby. W latach 1982-1984 powstał cykl Fragment jako całość radykalna, charakteryzujący się dużą autonomią poszczególnych elementów.
W 1990 roku artysta stworzył cykl Passe-partout - składają się na niego rysunki, grafiki i instalacje, dla których punktem wyjścia jest forma zewnętrznej, pustej w środku oprawy.