Prezentowana akwarela to przykład spojrzenia przez okno na pogodne, letnie niebo.
Wojciech Weiss kształcił się w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych w okresie dyrekcji Jana Matejki, następnie Władysława Łuszczkiewicza i Juliana Fałata, a także w uczelniach Paryża i Rzymu. Od 1907 r. prowadził działalność pedagogiczną na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (trzy razy pełnił funkcję rektora). Należał do Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka" oraz wiedeńskiej "Secesji". W ramach jego zainteresowań znalazły się portrety, akty, pejzaże oraz kompozycje symboliczne. Zajmował się także grafiką. Niezwykle różnorodna, pełna witalności twórczość malarska artysty poddana była wielu inspiracjom. Weiss operował bogatą paletą zdecydowanych i wyrazistych barw, z reguły także rezygnował z konturu rozmywając krawędzie kształtów, czego efektem było charakterystyczne sfumato.
Akwarela, papier; 23,7 x 31,6 cm
Sygnowany ołówkiem p.d.: WW
Na odwrocie napis ołówkiem wzdłuż dolnej krawędzi:
1935 fragment domu na Krupniczej; w centrum owalna pieczęć:
"ZE ZBIORU DZIEŁ WOJCIECHA WEISSA | DOM ARTYSTY | [faksymile podpisu Weissa] WW"; poniżej pieczęć z numerem: "001633"
Prezentowana akwarela to przykład spojrzenia przez okno na pogodne, letnie niebo.
Wojciech Weiss kształcił się w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych w okresie dyrekcji Jana Matejki, następnie Władysława Łuszczkiewicza i Juliana Fałata, a także w uczelniach Paryża i Rzymu. Od 1907 r. prowadził działalność pedagogiczną na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (trzy razy pełnił funkcję rektora). Należał do Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka" oraz wiedeńskiej "Secesji". W ramach jego zainteresowań znalazły się portrety, akty, pejzaże oraz kompozycje symboliczne. Zajmował się także grafiką. Niezwykle różnorodna, pełna witalności twórczość malarska artysty poddana była wielu inspiracjom. Weiss operował bogatą paletą zdecydowanych i wyrazistych barw, z reguły także rezygnował z konturu rozmywając krawędzie kształtów, czego efektem było charakterystyczne sfumato.