PROWENIENCJA:
– kolekcja prywatna, Polska
– 3. Aukcja Teraz Nowoczesne, Dom Aukcyjny Rempex, 26.04.2017 (pozycja 44)

WYSTAWIANY:
– Sławek ZBIOK Czajkowski - Liberation / Wyzwolenie, Art Agenda Nova, Kraków, 2016.


„Ikonografia najnowszych obrazów to tylko lekko temperowany chaos i worek, którego dno jest naprawdę głębokie. Można
by stworzyć mapę linków i odnośników, które powołuje do życia. Chcąc zobaczyć Jeana Arpa, zobaczymy Arpa, chcąc zobaczyć Fernanda Legera, do którego porównywano już wcześniejsze, muralowe prace, zobaczymy Legera, ale obok tego zobaczymy screeny ze Snapchata, pocztówki z wakacji, czy zarysy postaci wyjętych może z horrorów, a może z gier RPG. (...) Czajkowski opowiada brutalnie, że wyzwolenia nie ma, chociaż wciąż trzeba go szukać. Sam znajduje wyzwolenie w czymś najprostszym, w procesie malowania, które może być uwolnieniem, nawet od bycia malarzem.”.
(źródło: materiały prasowe do wystawy, nova.art.pl)

55
ZBIOK (Czajkowski Sławomir) (ur. 1982)

Fragile culture, z cyklu: Liberation, 2016

olej, płótno; 120 x 120 cm;
sygn., dat. i opisany na odwrocie: Zbiok / 2016 / Fragile / Culture / (Liberation / Serie).

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

PROWENIENCJA:
– kolekcja prywatna, Polska
– 3. Aukcja Teraz Nowoczesne, Dom Aukcyjny Rempex, 26.04.2017 (pozycja 44)

WYSTAWIANY:
– Sławek ZBIOK Czajkowski - Liberation / Wyzwolenie, Art Agenda Nova, Kraków, 2016.


„Ikonografia najnowszych obrazów to tylko lekko temperowany chaos i worek, którego dno jest naprawdę głębokie. Można
by stworzyć mapę linków i odnośników, które powołuje do życia. Chcąc zobaczyć Jeana Arpa, zobaczymy Arpa, chcąc zobaczyć Fernanda Legera, do którego porównywano już wcześniejsze, muralowe prace, zobaczymy Legera, ale obok tego zobaczymy screeny ze Snapchata, pocztówki z wakacji, czy zarysy postaci wyjętych może z horrorów, a może z gier RPG. (...) Czajkowski opowiada brutalnie, że wyzwolenia nie ma, chociaż wciąż trzeba go szukać. Sam znajduje wyzwolenie w czymś najprostszym, w procesie malowania, które może być uwolnieniem, nawet od bycia malarzem.”.
(źródło: materiały prasowe do wystawy, nova.art.pl)