W bezkamerowych pracach Schlabsa bardzo silny jest element ekspresjonistyczny. Dorota Łuczak pisze o nich w tekście Fotograficzny gest (s)twórcy (Bronisław Schlabs. Krok w nowoczesność, Fundacja 9/11 Art Space, 2012) jako o "olbrzymim zbiorze fotogramów, które tworzą rodzaj koherentnej wizji, złożonej z dopełniających się obrazów, przelewająca się materia pojawia się obok obrazów niosących ślad gestu”.
Wystawy:
Bronisław Schlabs. Fotogramy 1956-1961, Galeria Piekary, Poznań (2005);
Bronisław Schlabs. Obrazy i fotogramy 1956-1961, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot (2005).
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier
Wymiary: 29,5 x 40 cm
vintage print
W bezkamerowych pracach Schlabsa bardzo silny jest element ekspresjonistyczny. Dorota Łuczak pisze o nich w tekście Fotograficzny gest (s)twórcy (Bronisław Schlabs. Krok w nowoczesność, Fundacja 9/11 Art Space, 2012) jako o "olbrzymim zbiorze fotogramów, które tworzą rodzaj koherentnej wizji, złożonej z dopełniających się obrazów, przelewająca się materia pojawia się obok obrazów niosących ślad gestu”.
Wystawy:
Bronisław Schlabs. Fotogramy 1956-1961, Galeria Piekary, Poznań (2005);
Bronisław Schlabs. Obrazy i fotogramy 1956-1961, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot (2005).