Praca pochodzi z okresu działalności Andrzeja Różyckiego w Warsztacie Formy Filmowej, którego był członkiem-założycielem. Awangardowa grupa młodych filmowców i plastyków, studentów i absolwentów Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, działała w latach 1970-1977 na styku filmu i sztuk wizualnych. Artyści stawiali sobie za cel analizę przekazu medialnego, abstrahując od elementów literackich i narracji innej niż ściśle formalna. Realizacje członków grupy, obejmujące, obok filmu, różnego typu projekcje, transmisje, akcje oraz ich dokumentacje w formie plansz i zestawów fotografii, współtworzą dorobek konceptualizmu polskiego. Oferowana praca jest przykładem typowej dla Warsztatu analizy wizualnej możliwych relacji twarzy i dłoni, przy czym twarz pozostaje nieruchoma, oczy spuszczone, „działają“ ręce.
Andrzej Różycki (Baranowicze 1942 - Łódź 2021) - fotograf, filmowiec i teoretyk fotografii. Związany z grupą artystyczną Zero-61 i Warsztatem Formy Filmowej. W latach 1961-66 odbył studia konserwacji zabytków i muzealnictwa na Wydziale Sztuk Pięknych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. W 1963 należał do grupy fotograficznej "Rytm". Od 1964 członek grupy „Zero 61”. Studiował na Wydziale Reżyserii PWSFTviT w Łodzi (1969-1975), gdzie następnie był wykładowcą. Od 1970 do 1977 należał do Warsztatu Formy Filmowej, działającego w szkole filmowej w Łodzi. Od lat 60. do końca 90. związany był z łódzkim środowiskiem progresywno-awangardowym. Uczestniczył w jego w najważniejszych manifestacjach artystycznych. W latach 70. i 80. współpracował z Wytwórnią Filmów Oświatowych w Łodzi, gdzie zrealizował kilkadziesiąt filmów dokumentalnych, głównie o tematyce etnograficzno-antropologicznej. Od 1966 członek ZPAF.
Prace Andrzeja Różyckiego znajdują się m.in. w kolekcjach Muzeum Fotografii w Krakowie, Muzeum Sztuki Współczesnej w Łodzi, Muzeum Narodowego we Wrocławiu, Muzeum Okręgowego w Toruniu, Muzeum Kinematografii w Łodzi, Galerii Wymiany w Łodzi.
* Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
fotografia czarno-biała, papier cykl 9 fotografii czarno-białych 17 x 17 cm każda, naklejonych na czarny karton, wym. 66 x 61 cm
na d. marginesie 2 nalepki mpis, l.: ANDRZEJ RÓŻYCKI, p.: FOTOGRAFIA WARUNKOWA: | „WRAŻENIA“ /stworzone za pomocą elementów twarz i ręka/
sygn. białym gwaszem na odwr. kartonu p.d.: Andrzej Różycki | Łódź 1974 r.
Praca pochodzi z okresu działalności Andrzeja Różyckiego w Warsztacie Formy Filmowej, którego był członkiem-założycielem. Awangardowa grupa młodych filmowców i plastyków, studentów i absolwentów Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, działała w latach 1970-1977 na styku filmu i sztuk wizualnych. Artyści stawiali sobie za cel analizę przekazu medialnego, abstrahując od elementów literackich i narracji innej niż ściśle formalna. Realizacje członków grupy, obejmujące, obok filmu, różnego typu projekcje, transmisje, akcje oraz ich dokumentacje w formie plansz i zestawów fotografii, współtworzą dorobek konceptualizmu polskiego. Oferowana praca jest przykładem typowej dla Warsztatu analizy wizualnej możliwych relacji twarzy i dłoni, przy czym twarz pozostaje nieruchoma, oczy spuszczone, „działają“ ręce.
Andrzej Różycki (Baranowicze 1942 - Łódź 2021) - fotograf, filmowiec i teoretyk fotografii. Związany z grupą artystyczną Zero-61 i Warsztatem Formy Filmowej. W latach 1961-66 odbył studia konserwacji zabytków i muzealnictwa na Wydziale Sztuk Pięknych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. W 1963 należał do grupy fotograficznej "Rytm". Od 1964 członek grupy „Zero 61”. Studiował na Wydziale Reżyserii PWSFTviT w Łodzi (1969-1975), gdzie następnie był wykładowcą. Od 1970 do 1977 należał do Warsztatu Formy Filmowej, działającego w szkole filmowej w Łodzi. Od lat 60. do końca 90. związany był z łódzkim środowiskiem progresywno-awangardowym. Uczestniczył w jego w najważniejszych manifestacjach artystycznych. W latach 70. i 80. współpracował z Wytwórnią Filmów Oświatowych w Łodzi, gdzie zrealizował kilkadziesiąt filmów dokumentalnych, głównie o tematyce etnograficzno-antropologicznej. Od 1966 członek ZPAF.
Prace Andrzeja Różyckiego znajdują się m.in. w kolekcjach Muzeum Fotografii w Krakowie, Muzeum Sztuki Współczesnej w Łodzi, Muzeum Narodowego we Wrocławiu, Muzeum Okręgowego w Toruniu, Muzeum Kinematografii w Łodzi, Galerii Wymiany w Łodzi.
* Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).