Prace z serii Fotografii przypadkowej należą do przykładów analitycznego podejścia artysty do medium fotograficznego. Seria dwunastu ujęć powstała podczas przechadzania się ulicą z zawieszonym na szyi aparatem fotograficznym z włączonym wyzwalaczem. Spontaniczność kadrowania i automatyzm urządzenia pozwoliły na powstawanie przypadkowych klatek, pozbawionych jakiejkolwiek intencji artysty. Nawiązując do teorii i praktyki przedstawicieli pierwszej awangardy, Kwiek eliminował w tym przypadku udział własnej inwencji. Przypadkowe kadry są wynikiem obserwacji możliwości aparatu fotograficznego i jego relację z rejestrowaną rzeczywistością.
Prace z serii Fotografii przypadkowej reprodukowane m.in.: Paweł Kwiek: 1,2, 3... ćwiczenia operatorskie. Fotografie, Film, Video, wyd. Fundacja Arton, Warszawa 2013

02
Paweł KWIEK (ur. 1951)

Fotografia przypadkowa

1975
Odbitka żelatynowo-srebrowa o wym. 24,5 x 18,9 cm podklejona na papierze o wym. 29,5 x 20,5 cm; w oprawie (drewniana rama, szkło)
Dat. i tytuł na froncie
Vintage print

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Prace z serii Fotografii przypadkowej należą do przykładów analitycznego podejścia artysty do medium fotograficznego. Seria dwunastu ujęć powstała podczas przechadzania się ulicą z zawieszonym na szyi aparatem fotograficznym z włączonym wyzwalaczem. Spontaniczność kadrowania i automatyzm urządzenia pozwoliły na powstawanie przypadkowych klatek, pozbawionych jakiejkolwiek intencji artysty. Nawiązując do teorii i praktyki przedstawicieli pierwszej awangardy, Kwiek eliminował w tym przypadku udział własnej inwencji. Przypadkowe kadry są wynikiem obserwacji możliwości aparatu fotograficznego i jego relację z rejestrowaną rzeczywistością.
Prace z serii Fotografii przypadkowej reprodukowane m.in.: Paweł Kwiek: 1,2, 3... ćwiczenia operatorskie. Fotografie, Film, Video, wyd. Fundacja Arton, Warszawa 2013