Natchnienie dla wyobra¼ni artysty stanowiły głównie wielkie teksty kultury. Uważał, że droga do nowoczesności wiedzie poprzez przetwarzanie tradycji. Fascynowały go, jak sam mówił, podziemia Luwru, gdzie oglądał relikty archaicznych cywilizacji: sumeryjskiej, babilońskiej.Inspirowały go starożytne mitologie (m.in. asyryjska, babilońska, egipska, grecka), a także Biblia. Pod wpływem tych impulsów konsekwentnie kształtował sztukę odzwierciedlającą apokaliptyczną wizję świata. Odczytywał kulturowe archetypy, zwracając główną uwagę na wątki i aspekty erotyczne (motyw Wielkiej Matki i Wielkiej Nierządnicy) i tanatologiczne (motyw Wyspy Umarłych). Studiował archetypy kultury, przetwarzał je na obraz malarstwa.
Stworzył też cykl poświęcony wyobrażeniom prehistorycznych zwierząt. Prezentowana praca pochodzi z powstałego w latach 70-tych cyklu grafik będących ilustracjami do książki Georgesa Orwella Folwark Zwierzęcy.
Litografia barwna, papier;
70 x 50 cm
Sygnowana, numerowana i datowana l.d.: 19/100 Lebenstein 74
Natchnienie dla wyobra¼ni artysty stanowiły głównie wielkie teksty kultury. Uważał, że droga do nowoczesności wiedzie poprzez przetwarzanie tradycji. Fascynowały go, jak sam mówił, podziemia Luwru, gdzie oglądał relikty archaicznych cywilizacji: sumeryjskiej, babilońskiej.Inspirowały go starożytne mitologie (m.in. asyryjska, babilońska, egipska, grecka), a także Biblia. Pod wpływem tych impulsów konsekwentnie kształtował sztukę odzwierciedlającą apokaliptyczną wizję świata. Odczytywał kulturowe archetypy, zwracając główną uwagę na wątki i aspekty erotyczne (motyw Wielkiej Matki i Wielkiej Nierządnicy) i tanatologiczne (motyw Wyspy Umarłych). Studiował archetypy kultury, przetwarzał je na obraz malarstwa.
Stworzył też cykl poświęcony wyobrażeniom prehistorycznych zwierząt. Prezentowana praca pochodzi z powstałego w latach 70-tych cyklu grafik będących ilustracjami do książki Georgesa Orwella Folwark Zwierzęcy.