Zdjęcie jest rejestracją performatywnych działań realizowanych w pierwszej połowie lat 80., w których zasadniczym nośnikiem ekspresji jest ciało artystki. W powstających wówczas filmach i fotografiach sięgała po emancypujący kobiecą seksualność repertuar odniesień erotycznych i fetyszystycznych. W improwizowanych do kamery działaniach podkreślała sensualność kontaktu ciała z materią ziarna, waty, ziemi. Używając różnych przedmiotów i materii inscenizowała sytuacje, w których zmysłowość graniczyła z masochistycznymi praktykami. Jej dokamerowe performanse będące zapisem subiektywnych doświadczeń odwoływały się do percepcji zmysłowej, nie zawsze poddając się logicznej racjonalizacji.
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier
23,7 x 17,6 cm
sygn., tyt., dat., dopisek „Paryż 1983”, 178 (w kółku) na odwrociu vintage print
oprawa: passe-partout, drewniana rama, szkło
Zdjęcie jest rejestracją performatywnych działań realizowanych w pierwszej połowie lat 80., w których zasadniczym nośnikiem ekspresji jest ciało artystki. W powstających wówczas filmach i fotografiach sięgała po emancypujący kobiecą seksualność repertuar odniesień erotycznych i fetyszystycznych. W improwizowanych do kamery działaniach podkreślała sensualność kontaktu ciała z materią ziarna, waty, ziemi. Używając różnych przedmiotów i materii inscenizowała sytuacje, w których zmysłowość graniczyła z masochistycznymi praktykami. Jej dokamerowe performanse będące zapisem subiektywnych doświadczeń odwoływały się do percepcji zmysłowej, nie zawsze poddając się logicznej racjonalizacji.