PoczątkowestudiaartystyczneodbyławKrakowienaKursachdlaKobietim.A.Baranieckiego. W latach 1895-1900 studiowała w Paryżu w Académie Colarossi, między innymi u E. J. Pruneta. Jednocześnie uczęszczała na wykłady z historii sztuki w Sorbonie. Odbyła liczne podróże, między innymi do Włoch i Belgii. Debiutowała w 1901 roku w Towarzystwie Przyjaciół sztuk Pięknych w Krakowie, pokazując obraz zatytułowany Smutek. W roku 1914 przeniosła się do Lwowa, gdzie wystawiała kolejno w latach 1924, 1928, 1930, 1931, 1934, 1938. Malowała przede wszystkim pejzaże i kwiaty, utrzymane w konwencji impresjonistycznej, oraz symboliczno-secesyjne sceny figuralne i projekty witraży. Obrazy olejne artystki znajdują się w Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Ziemi Przemyskiej, Muzeum Narodowym w Warszawie. Prezentowany obraz pochodzi z serii impresjonistycznie malowanych kwiatów. Utrzymane w fio-letach i różach, przechodzących w odcienie niebieskawej bieli, ułożone zostały w wazonie floksy. Delikatność faktury malarskiej nadaje materii płatków wyjątkowej subtelności i miękkości.
Olej, tektura;
46,5 x 66,5 cm
Sygnowany p.d.: Giżbert
Na odwrocie napis ołówkiem: Floksy (kwiaty) | M. Giżbert 91|28| N 7| przekreślone 74|24
PoczątkowestudiaartystyczneodbyławKrakowienaKursachdlaKobietim.A.Baranieckiego. W latach 1895-1900 studiowała w Paryżu w Académie Colarossi, między innymi u E. J. Pruneta. Jednocześnie uczęszczała na wykłady z historii sztuki w Sorbonie. Odbyła liczne podróże, między innymi do Włoch i Belgii. Debiutowała w 1901 roku w Towarzystwie Przyjaciół sztuk Pięknych w Krakowie, pokazując obraz zatytułowany Smutek. W roku 1914 przeniosła się do Lwowa, gdzie wystawiała kolejno w latach 1924, 1928, 1930, 1931, 1934, 1938. Malowała przede wszystkim pejzaże i kwiaty, utrzymane w konwencji impresjonistycznej, oraz symboliczno-secesyjne sceny figuralne i projekty witraży. Obrazy olejne artystki znajdują się w Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Ziemi Przemyskiej, Muzeum Narodowym w Warszawie. Prezentowany obraz pochodzi z serii impresjonistycznie malowanych kwiatów. Utrzymane w fio-letach i różach, przechodzących w odcienie niebieskawej bieli, ułożone zostały w wazonie floksy. Delikatność faktury malarskiej nadaje materii płatków wyjątkowej subtelności i miękkości.