Początkowe studia artystyczne odbyła w Krakowie na Kursach dla Kobiet im. A. Baranieckiego. W latach 1895-1900 studiowała w Paryżu w Académie Colarossi, miedzy innymi u E. J. Pruneta. Jednocześnie uczęszczała na wykłady z historii sztuki w Sorbonie. Odbyła liczne podróże, między innymi do Włoch i Belgii. Debiutowała w 1901 roku w Towarzystwie Przyjaciół sztuk Pięknych w Krakowie, pokazując obraz zatytułowany "Smutek". W roku 1914 przeniosła się do Lwowa, gdzie wystawiała kolejno w latach 1924, 1928, 1930, 1931, 1934, 1938. Malowała przede wszystkim pejzaże i kwiaty, utrzymane w konwencji impresjonistycznej, oraz symboliczno-secesyjne sceny figuralne i projekty witraży. Obrazy olejne artystki znajdują się w Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Ziemi Przemyskiej, Muzeum Narodowym w Warszawie.
Prezentowany obraz pochodzi z serii impresjonistycznie malowanych kwiatów. Utrzymane w fioletach i różach, przechodzących w odcienie niebieskawej bieli, ułożone zostały w wazonie floksy. Delikatność faktury malarskiej nadaje materii płatków wyjątkowej subtelności i miękkości.
Olej, tektura; 46,5 x 66,5 cm
Sygnowany p. d.: Giżbert
Na odwrocie napis ołówkiem: Floksy (kwiaty) | M. Giżbert 91|28| N 7|
przekreślone 74|24
Początkowe studia artystyczne odbyła w Krakowie na Kursach dla Kobiet im. A. Baranieckiego. W latach 1895-1900 studiowała w Paryżu w Académie Colarossi, miedzy innymi u E. J. Pruneta. Jednocześnie uczęszczała na wykłady z historii sztuki w Sorbonie. Odbyła liczne podróże, między innymi do Włoch i Belgii. Debiutowała w 1901 roku w Towarzystwie Przyjaciół sztuk Pięknych w Krakowie, pokazując obraz zatytułowany "Smutek". W roku 1914 przeniosła się do Lwowa, gdzie wystawiała kolejno w latach 1924, 1928, 1930, 1931, 1934, 1938. Malowała przede wszystkim pejzaże i kwiaty, utrzymane w konwencji impresjonistycznej, oraz symboliczno-secesyjne sceny figuralne i projekty witraży. Obrazy olejne artystki znajdują się w Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Ziemi Przemyskiej, Muzeum Narodowym w Warszawie.
Prezentowany obraz pochodzi z serii impresjonistycznie malowanych kwiatów. Utrzymane w fioletach i różach, przechodzących w odcienie niebieskawej bieli, ułożone zostały w wazonie floksy. Delikatność faktury malarskiej nadaje materii płatków wyjątkowej subtelności i miękkości.