Twórczość Dobrzyckiego, podobnie jak Jana Peszke w Polsce jest dopiero odkrywana, ale na zachodzie, w szczególności w Belgii jego działalność artystyczna doceniana i rozpoznawlna jest od dawna. Od II poł l. 20-tych jego wystawy zbierają entuzjastyczne recenzje we Francji i w Belgii. Wraz z E. Zakiem i J. Mehofferem bierze udział w wystawie wiedeńskiej Secesji. W 1937 roku uhonorowany złotym medalem za udział w paryskiej wystawie Sztuka i Technika. Przez ówczesną krytyką artystyczną uważany był za jednego z 10 najbardziej perspektywicznych artystów tego okresu (belgijski krytyk sztuki, prof. Albert van Hoogenbemt w książce De Nieuwe Generation). Jego prace, obok Hansa Arpa i Fernanda Legera mogą podziwiać widzowie MN w Krakowie, prace te pochodzą z kolekcji Jana i Suzanne Brzękowskich.
olej, płótno,
61 x 50 cm;
sygn. p. d.: ZDobrzycki
pochodzenie:
Dom Aukcyjny REMPEX, 155 Aukcja Sztuki Dawnej i Antyków, poz 246, 2010 r.
Twórczość Dobrzyckiego, podobnie jak Jana Peszke w Polsce jest dopiero odkrywana, ale na zachodzie, w szczególności w Belgii jego działalność artystyczna doceniana i rozpoznawlna jest od dawna. Od II poł l. 20-tych jego wystawy zbierają entuzjastyczne recenzje we Francji i w Belgii. Wraz z E. Zakiem i J. Mehofferem bierze udział w wystawie wiedeńskiej Secesji. W 1937 roku uhonorowany złotym medalem za udział w paryskiej wystawie Sztuka i Technika. Przez ówczesną krytyką artystyczną uważany był za jednego z 10 najbardziej perspektywicznych artystów tego okresu (belgijski krytyk sztuki, prof. Albert van Hoogenbemt w książce De Nieuwe Generation). Jego prace, obok Hansa Arpa i Fernanda Legera mogą podziwiać widzowie MN w Krakowie, prace te pochodzą z kolekcji Jana i Suzanne Brzękowskich.