Romuald Oramus studiował malarstwo w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych w latach 1974-1979 w pracowni profesora A. Marczyńskiego oraz grafikę w pracowni M. Wejmana. Jest profesorem nadzwyczajnym w Instytucie Wychowania Plastycznego Akademii Pedagogicznej w Krakowie, wykłada również w Papieskiej Akademii Teologicznej. Artysta ma w dorobku ponad dwadzieścia wystaw indywidualnych, między innymi w Warszawie, Poznaniu, Bonn, Brukseli i Norymberdze. Swoje prace eksponował w blisko stu prezentacjach zbiorowych w kraju i poza granicami. Jego obrazy znajdują się w Muzeum Narodowym w Krakowie, Muzeum Archidiecezjalnym w Warszawie oraz w Muzeum Śląskim w Katowicach. Oramus jest autorem znakomitych cykli, Czas zatrzymany, Uczta, Funeralia, Bachanalia. Ostatnie lata przyniosły modę na tężyznę fizyczną, niekiedy jednak urasta ona do roli fetyszu. Z takich postaw artysta pokpiwa w cyklu - Fitness Club, posługując się przy tym najczęściej groteską, metaforą i symbolem.
akwaforta, akwatinta; 22,5 x 16 cm;
sygnowana u dołu: 18/150 Fitness Club V R. Ramus 1998/99
Licytacja na cele charytatywne Fundacji SUE RYDER.
Romuald Oramus studiował malarstwo w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych w latach 1974-1979 w pracowni profesora A. Marczyńskiego oraz grafikę w pracowni M. Wejmana. Jest profesorem nadzwyczajnym w Instytucie Wychowania Plastycznego Akademii Pedagogicznej w Krakowie, wykłada również w Papieskiej Akademii Teologicznej. Artysta ma w dorobku ponad dwadzieścia wystaw indywidualnych, między innymi w Warszawie, Poznaniu, Bonn, Brukseli i Norymberdze. Swoje prace eksponował w blisko stu prezentacjach zbiorowych w kraju i poza granicami. Jego obrazy znajdują się w Muzeum Narodowym w Krakowie, Muzeum Archidiecezjalnym w Warszawie oraz w Muzeum Śląskim w Katowicach. Oramus jest autorem znakomitych cykli, Czas zatrzymany, Uczta, Funeralia, Bachanalia. Ostatnie lata przyniosły modę na tężyznę fizyczną, niekiedy jednak urasta ona do roli fetyszu. Z takich postaw artysta pokpiwa w cyklu - Fitness Club, posługując się przy tym najczęściej groteską, metaforą i symbolem.