Gablota z makietą-rekonstrukcją monumentalnej instalacji pt. Fisch wykonanej przez artystę i prezentowanej w Galerii Młodych w Warszawie w 1989 roku. Pierwotna praca została zaprojektowana jako realizacja site-specific, na którą składała się gigantycznych rozmiarów drewniana, podwieszona z sufitu ryba przebita w korpusie ciągiem świetlówek oraz usypany z ziemi pas, podkreślający podłużną oś pomieszczenia. Instalacja była pierwszą pracą z użyciem świetlówek, które od końca lat 80. stały się znakiem rozpoznawczym twórczości Filonika. Praca jest ostatnią z serii makiet z rekonstrukcjami efemerycznych rzeźb i aranżacji przestrzennych z okresu działalności grupy Neue Bieremiennost, którą artysta współtworzył razem z Mirosławem Bałką i Markiem Kijewskim w latach 1986-1988. Kontestacyjne wystąpienia grupy z absurdalnym poczuciem humoru i nietrwałymi realizacjami znane są z dokumentacji niezachowanych w większości prac.
Dokumentacja z instalacji Fisch reprodukowana m.in.: Kunst, Europa. 63 deutsche Kunstvereine zeigen Kunst aus 20 Ländern-Polen, wyd. Bonner Kunstverein, Bonn 1991; Mirosław Filonik, wyd. Biuro Wystaw Artystycznych "Baszta Czarownic", Słupsk, Galeria Zachęta, Warszawa, 1993; Mirosław Filonik. Prace z lat 1985-1999, red. Maryla Sitkowska, wyd. Muzeum im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie, Warszawa 1996;

28
Mirosław FILONIK (ur.1958r., Białystok)

Fisch

1988/2016
Obiekt, pleksi bezbarwna transparentna, drewno, lampka jarzeniowa, szare PCV spienione, ziema, żyłka, dwa koraliki z kości słoniowej, przewód zasilający z urządzeniem z opornikami o dł. 200 cm, wym. 50 x 25 x 25 cm
Certyfikat autentyczności podpisany przez artystę

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Gablota z makietą-rekonstrukcją monumentalnej instalacji pt. Fisch wykonanej przez artystę i prezentowanej w Galerii Młodych w Warszawie w 1989 roku. Pierwotna praca została zaprojektowana jako realizacja site-specific, na którą składała się gigantycznych rozmiarów drewniana, podwieszona z sufitu ryba przebita w korpusie ciągiem świetlówek oraz usypany z ziemi pas, podkreślający podłużną oś pomieszczenia. Instalacja była pierwszą pracą z użyciem świetlówek, które od końca lat 80. stały się znakiem rozpoznawczym twórczości Filonika. Praca jest ostatnią z serii makiet z rekonstrukcjami efemerycznych rzeźb i aranżacji przestrzennych z okresu działalności grupy Neue Bieremiennost, którą artysta współtworzył razem z Mirosławem Bałką i Markiem Kijewskim w latach 1986-1988. Kontestacyjne wystąpienia grupy z absurdalnym poczuciem humoru i nietrwałymi realizacjami znane są z dokumentacji niezachowanych w większości prac.
Dokumentacja z instalacji Fisch reprodukowana m.in.: Kunst, Europa. 63 deutsche Kunstvereine zeigen Kunst aus 20 Ländern-Polen, wyd. Bonner Kunstverein, Bonn 1991; Mirosław Filonik, wyd. Biuro Wystaw Artystycznych "Baszta Czarownic", Słupsk, Galeria Zachęta, Warszawa, 1993; Mirosław Filonik. Prace z lat 1985-1999, red. Maryla Sitkowska, wyd. Muzeum im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie, Warszawa 1996;