Osiem figurek dziewczynek na rocaillowych podstawach, w strojach stylizowanych na pasterskie, przybranych girlandami kwiatowymi lub
w antykizujących tunikach. Grają na różnych instrumentach: dwie siedzące flecistki, dwie skrzypaczki (siedząca i stojąca), harfistka, śpiewaczka z zeszytem nutowym, klarnecistka(?) i oboistka. Rekonstruowana harfa, brak instrumentu w dłoniach klarnecistki i reperowana podstawa tej figurki, instrument w dłoniach oboistki wtórny?; drobne ubytki dekoracji plastycznej (m.in. kwiatki), kilka drobnych błędów form (technologicznych).
Zespoł koncertujących dziewczynek został dobrany z figurek z XVIII i XIX w. Licząca 10 figurek seria określana jako "Dziewczęca orkiestra" powstała w 3 ćw. XVIII w. Zachowany na XIX-wiecznej figurce flecistki siedzącej numer formy pozwolił określić inne modele i wykonane według nich powtórzenia, z których kilka odbiega w detalu od pierwotnych form.
Porcelana, farby naszkliwne, złocenia; wys. 12,5-14,5 cm; ygn. skrzyżowanymi mieczami kobaltowymi na nie szkliwionym spodzie lub z tyłu podstawy (harfistka); wycisk: 23; flecistka - wycisk 45/I i ryte 2568 (numer modelu: siedząca flecistka).
Miśnia, XVIII i XIX w.
Osiem figurek dziewczynek na rocaillowych podstawach, w strojach stylizowanych na pasterskie, przybranych girlandami kwiatowymi lub
w antykizujących tunikach. Grają na różnych instrumentach: dwie siedzące flecistki, dwie skrzypaczki (siedząca i stojąca), harfistka, śpiewaczka z zeszytem nutowym, klarnecistka(?) i oboistka. Rekonstruowana harfa, brak instrumentu w dłoniach klarnecistki i reperowana podstawa tej figurki, instrument w dłoniach oboistki wtórny?; drobne ubytki dekoracji plastycznej (m.in. kwiatki), kilka drobnych błędów form (technologicznych).
Zespoł koncertujących dziewczynek został dobrany z figurek z XVIII i XIX w. Licząca 10 figurek seria określana jako "Dziewczęca orkiestra" powstała w 3 ćw. XVIII w. Zachowany na XIX-wiecznej figurce flecistki siedzącej numer formy pozwolił określić inne modele i wykonane według nich powtórzenia, z których kilka odbiega w detalu od pierwotnych form.