Na podstawie w formie rogu wspartego o kamień, postać półnagiej, stojącej kobiety, odzianej w przewiązaną wokół pasa spódnicę z kolorowych piór. Podobny model, z przedstawieniem Indianki, wykonano po raz pierwszy w Miśni w poł. XVIII w. Autorem projektu był Peter Reinicke. Oferowana figurka, jest jej XX w. powtórzeniem. W literaturze przedmiotu znajdujemy również wzmiankę o pendant do murzynki, tj. o figurce "negra" - murzyna, które to tworzyły parę. Modele z przedstawieniami murzynów często powstawały w miśnieńskiej fabryce. Najbardziej znane są postaci z włoskiej komedii del Arte z kon. XVIII w., figury Johanna J. Kaendlera oraz alegorie czterech kontynentów Friedricha Meyera.

7
FIGURKA MURZYNKI

Miśnia, pocz. XX w.
Porcelana szkliwiona, farby podszkliwne; wys.: 14,6 cm
Sygnowana na spodzie miecze miśnieńskie | wycisk 106 | wycisk 2656 | farbą 5.
Stan zachowania: brak atrybutu w prawej ręce.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Na podstawie w formie rogu wspartego o kamień, postać półnagiej, stojącej kobiety, odzianej w przewiązaną wokół pasa spódnicę z kolorowych piór. Podobny model, z przedstawieniem Indianki, wykonano po raz pierwszy w Miśni w poł. XVIII w. Autorem projektu był Peter Reinicke. Oferowana figurka, jest jej XX w. powtórzeniem. W literaturze przedmiotu znajdujemy również wzmiankę o pendant do murzynki, tj. o figurce "negra" - murzyna, które to tworzyły parę. Modele z przedstawieniami murzynów często powstawały w miśnieńskiej fabryce. Najbardziej znane są postaci z włoskiej komedii del Arte z kon. XVIII w., figury Johanna J. Kaendlera oraz alegorie czterech kontynentów Friedricha Meyera.