Jeden z najsłynniejszych polskich artystów. Studiował w warszawskiej ASP (1948-54) u Artura Nachta-Samborskiego. Zadebiutował w okresie poprzedzającym "odwilż" podczas Ogólnopolskiej Wystawy Młodej Plastyki Przeciw wojnie, przeciw faszyzmowi w warszawskim Arsenale (1955). W roku 1959 otrzymał Grand Prix na I Międzynarodowym Biennale Młodych w Paryżu i zamieszkał na stałe we Francji. Tematy czerpał z literatury starożytnej, mitologii,Biblii. Studiował archetypy kultury,przetwarzał je na obraz malarstwa. Stworzył też cykl poświęcony wyobrażeniom prehistorycznych zwierząt. Związany ze środowiskiem paryskiej "Kultury", ilustrował wydawane tam opowiadania G. Herlinga-Grudzińskiego. Ilustrował Folwark zwierzęcy G. Orwella wydany przez Instytut Literacki, zaprojektował witraż ze scenami z Apokalipsy w kaplicy Pallotynów w Paryżu. W 1976 r otrzymał Nagrodę Fundacji im. A. Jurzykowskiego z Nowego Jorku. W 1987 r otrzymał niezależną Nagrodę im. J. Cybisa.
Tusz, akwarela, papier; 49,5 x 35,5 cm,
Sygnowana l.d.: figure"; p.d.: Lebenstein 62
Jeden z najsłynniejszych polskich artystów. Studiował w warszawskiej ASP (1948-54) u Artura Nachta-Samborskiego. Zadebiutował w okresie poprzedzającym "odwilż" podczas Ogólnopolskiej Wystawy Młodej Plastyki Przeciw wojnie, przeciw faszyzmowi w warszawskim Arsenale (1955). W roku 1959 otrzymał Grand Prix na I Międzynarodowym Biennale Młodych w Paryżu i zamieszkał na stałe we Francji. Tematy czerpał z literatury starożytnej, mitologii,Biblii. Studiował archetypy kultury,przetwarzał je na obraz malarstwa. Stworzył też cykl poświęcony wyobrażeniom prehistorycznych zwierząt. Związany ze środowiskiem paryskiej "Kultury", ilustrował wydawane tam opowiadania G. Herlinga-Grudzińskiego. Ilustrował Folwark zwierzęcy G. Orwella wydany przez Instytut Literacki, zaprojektował witraż ze scenami z Apokalipsy w kaplicy Pallotynów w Paryżu. W 1976 r otrzymał Nagrodę Fundacji im. A. Jurzykowskiego z Nowego Jorku. W 1987 r otrzymał niezależną Nagrodę im. J. Cybisa.