Studia artystyczne odbył w warszawskiej ASP pod kierunkiem K. Tomorowicza, E. Eibischa i A. Nachta-Samborskiego. Dyplom uzyskał w 1954. Zadebiutował w 1955 na Ogólnopolskiej Wystawie Młodej Plastyki "Przeciw wojnie, przeciw faszyzmowi" prezentując pejzaże z przedmieść Warszawy. W 1956 podjął współpracę w Teatrem na Tarczyńskiej M. Białoszewskiego. W 1959 otrzymał Grand Prix na I Międzynarodowym Biennale Młodych w Paryżu. W tym samym roku osiadł na stałe w Paryżu, gdzie związał się z intelektualno-literackimi kręgami "Kultury". Jego spuścizna artystyczna koncentruje się wokół cyklów i serii malarskich takich jak "Figury we wnętrzu", "Figury hieratyczne", "Figury osiowe", "Bestiarium" i "Pergamon". Lebenstein przetwarzał w nich, trawestował i parafrazował motywy zaczerpnięte z literatury, głównie z Biblii i antycznej mitologii. W jego pracach ujawnia się też fascynacja reliktami archaicznych kultur - asyryjskiej, babilońskiej i egipskiej. Oferowany rysunek to jedna z wczesnych "figur osiowych" tworzonych przez artystę w latach 1960. Przyjaciel malarza, krytyk sztuki Konstanty Jeleński nazwał je "zaszyfrowanymi pieczęciami Erosa i Thanatosa. Prezetowana praca nawiązuje do tworzonych jeszcze w Polsce, przed emigracją do Francji w roku 1959 "figur kreślonych", o czym świadczy użycie przez Lebensteina ulubionego we wczesnym okresie twórczości papieru milimetrowego.
tusz, akwarela, papier milimetrowy,
23,2 x 17 (w świetle passe-partout)
sygn. p. d.: Lebenstein 61, napis l. d.: "figure
Studia artystyczne odbył w warszawskiej ASP pod kierunkiem K. Tomorowicza, E. Eibischa i A. Nachta-Samborskiego. Dyplom uzyskał w 1954. Zadebiutował w 1955 na Ogólnopolskiej Wystawie Młodej Plastyki "Przeciw wojnie, przeciw faszyzmowi" prezentując pejzaże z przedmieść Warszawy. W 1956 podjął współpracę w Teatrem na Tarczyńskiej M. Białoszewskiego. W 1959 otrzymał Grand Prix na I Międzynarodowym Biennale Młodych w Paryżu. W tym samym roku osiadł na stałe w Paryżu, gdzie związał się z intelektualno-literackimi kręgami "Kultury". Jego spuścizna artystyczna koncentruje się wokół cyklów i serii malarskich takich jak "Figury we wnętrzu", "Figury hieratyczne", "Figury osiowe", "Bestiarium" i "Pergamon". Lebenstein przetwarzał w nich, trawestował i parafrazował motywy zaczerpnięte z literatury, głównie z Biblii i antycznej mitologii. W jego pracach ujawnia się też fascynacja reliktami archaicznych kultur - asyryjskiej, babilońskiej i egipskiej. Oferowany rysunek to jedna z wczesnych "figur osiowych" tworzonych przez artystę w latach 1960. Przyjaciel malarza, krytyk sztuki Konstanty Jeleński nazwał je "zaszyfrowanymi pieczęciami Erosa i Thanatosa. Prezetowana praca nawiązuje do tworzonych jeszcze w Polsce, przed emigracją do Francji w roku 1959 "figur kreślonych", o czym świadczy użycie przez Lebensteina ulubionego we wczesnym okresie twórczości papieru milimetrowego.