Figura krocząca należy do cyklu rzeźb, które artystka tworzy od 1993 roku. Istotą rzeźby jest pudełko symbolizujące wiele znaczeń – doświadczenia, pragnienia, wartości, niewiadomą w zależności od odczuć oglądającego. Jako prostopadłościan jest formą abstrakcyjną, przechowuje jednak skrywaną tajemnicę. Tworzy swój autonomiczny świat, którego cechą jest również przywiązanie do ekspresji – stąd jego ścisły związek z figurą kroczącą. Niedopowiedzenia, tajemniczość zawarte w prostopadłościanie (pudełku) kierują widza na drogę pełnej symboliki zadumy. Postać ekspresyjnie zdąża w przestrzeń, pojawia się poczucie czasu ku nieokreślonej przyszłości.
Od lat 90. w twórczości artystki motyw ten nieustannie występuje w rysunkach, obrazach, rzeźbach, ale również w wielkoformatowych realizacjach, m.in. Wytyczanie obrazu 0-1.
brąz (odlew metodą wosku traconego w jednym
egzemplarzu), wys. 42 cm
sygn. na szacie z tyłu rzeźby literą B osadzoną na strzałce wertykalnej
sygn. na spodzie podstawy flamastrem: Biskupska | 2008 | 1/1, obok monogram B ze strzałką
Figura krocząca należy do cyklu rzeźb, które artystka tworzy od 1993 roku. Istotą rzeźby jest pudełko symbolizujące wiele znaczeń – doświadczenia, pragnienia, wartości, niewiadomą w zależności od odczuć oglądającego. Jako prostopadłościan jest formą abstrakcyjną, przechowuje jednak skrywaną tajemnicę. Tworzy swój autonomiczny świat, którego cechą jest również przywiązanie do ekspresji – stąd jego ścisły związek z figurą kroczącą. Niedopowiedzenia, tajemniczość zawarte w prostopadłościanie (pudełku) kierują widza na drogę pełnej symboliki zadumy. Postać ekspresyjnie zdąża w przestrzeń, pojawia się poczucie czasu ku nieokreślonej przyszłości.
Od lat 90. w twórczości artystki motyw ten nieustannie występuje w rysunkach, obrazach, rzeźbach, ale również w wielkoformatowych realizacjach, m.in. Wytyczanie obrazu 0-1.