Figura krocząca należy do cyklu rzeźb, które artystka tworzy od 1993 roku. Istotą rzeźby jest pudełko symbolizujące wiele znaczeń – doświadczenia, pragnienia, wartości, niewiadomą w zależności od odczuć oglądającego. Jako prostopadłościan jest formą abstrakcyjną, przechowuje jednak skrywaną tajemnicę. Tworzy swój autonomiczny świat, którego cechą jest również przywiązanie do ekspresji – stąd jego ścisły związek z figurą kroczącą. Niedopowiedzenia, tajemniczość zawarte w prostopadłościanie (pudełku) kierują widza na drogę pełnej symboliki zadumy. Postać ekspresyjnie zdąża w przestrzeń, pojawia się poczucie czasu ku nieokreślonej przyszłości. Od lat 90. w twórczości artystki motyw ten nieustannie występuje w rysunkach, obrazach, rzeźbach ale również w wielkoformatowych realizacjach, m.in. Wytyczanie obrazu 0-1.

126
Bożenna BISKUPSKA (ur. 1952, Warszawa)

FIGURA KROCZĄCA Z PUDEŁKIEM, 2008

brąz (odlew metodą wosku traconego w jednym egzemplarzu), 42 x 8 x 17 cm
sygn. na szacie z tyłu rzeźby literą B osadzoną na strzałce wertykalnej na spodzie podstawy flamastrem: Biskupska | 2008, obok monogram B ze strzałką

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Figura krocząca należy do cyklu rzeźb, które artystka tworzy od 1993 roku. Istotą rzeźby jest pudełko symbolizujące wiele znaczeń – doświadczenia, pragnienia, wartości, niewiadomą w zależności od odczuć oglądającego. Jako prostopadłościan jest formą abstrakcyjną, przechowuje jednak skrywaną tajemnicę. Tworzy swój autonomiczny świat, którego cechą jest również przywiązanie do ekspresji – stąd jego ścisły związek z figurą kroczącą. Niedopowiedzenia, tajemniczość zawarte w prostopadłościanie (pudełku) kierują widza na drogę pełnej symboliki zadumy. Postać ekspresyjnie zdąża w przestrzeń, pojawia się poczucie czasu ku nieokreślonej przyszłości. Od lat 90. w twórczości artystki motyw ten nieustannie występuje w rysunkach, obrazach, rzeźbach ale również w wielkoformatowych realizacjach, m.in. Wytyczanie obrazu 0-1.