Figura młodego mężczyzny stojącego w kontrapoście, w liberyjnym uniformie: kapeluszu, spodniach za kolano, pończochach z podwiązkami, pantoflach z klamerkami, koszuli z żabotem, krótkiej kurtce z plecionką sznurową na ramionach i szarfą przewiązaną w pasie. Przed sobą trzyma 6-strunną gitarę o zagiętym ku dołowi gryfie. U jego stóp leży rozchylona pod kątem prostym brzytwa. Na podstawie w lewym tylnym narożu - sygn.: „Anfrie”.
Z przodu na prostokątnej podstawie - tabliczka z napisem: „FIGARO / Par Anfrie”.
Postać z dzieł Pierre’a Beaumarchais (1732-1799), rozsławiona przez opery Rossiniego („Cyrulik Sewilski”) i Mozarta („Wesele Figara”).
brąz; odlew cyzelowany, patynowany wys. 47,5 cm; szer. 16,8 cm, głęb. 17,8 cm.
Francja, koniec XIX w.
Figura młodego mężczyzny stojącego w kontrapoście, w liberyjnym uniformie: kapeluszu, spodniach za kolano, pończochach z podwiązkami, pantoflach z klamerkami, koszuli z żabotem, krótkiej kurtce z plecionką sznurową na ramionach i szarfą przewiązaną w pasie. Przed sobą trzyma 6-strunną gitarę o zagiętym ku dołowi gryfie. U jego stóp leży rozchylona pod kątem prostym brzytwa. Na podstawie w lewym tylnym narożu - sygn.: „Anfrie”.
Z przodu na prostokątnej podstawie - tabliczka z napisem: „FIGARO / Par Anfrie”.
Postać z dzieł Pierre’a Beaumarchais (1732-1799), rozsławiona przez opery Rossiniego („Cyrulik Sewilski”) i Mozarta („Wesele Figara”).