HISTORIA EGZEMPLARZA:
Prezentowany przez Dom Aukcyjny Ardor Auctions Fiat 500 opuścił fabrykę w 1972 roku. Został on odrestaurowany przez obecnego właściciela 8 lat temu. Pieczołowita renowacja objęła cały pojazd, a w jej zakresie była karoseria, wnętrze, układ jezdny oraz inne mniejsze elementy.
Od zakończenia tego procesu Fiat 500 jest używany bardzo często przez właścicieli do weekendowych, nawet bardzo dalekich przejażdżek. W konsekwencji, jest to auto, które nie jest perfekcyjne, ale bardzo dobrze zachowane w stanie pozwalającym na codzienną jazdę w sezonie. Podczas renowacji wiele paneli karoserii zostało wymienionych na nowe, między innymi cały przód auta. Sam samochód został pomalowany na piękny czerwony kolor z palety Fiata. Karoseria nosi kilka śladów użytkowania w rożnych miejscach, jednak lakier prezentuje się bardzo dobrze. Wnętrze zostało obszyte skórą bardzo dobrego gatunku, przyjemniejszą w dotyku, niż oryginalny skai. Jej waniliowy kolor wspaniale kontrastuje z czerwienią karoserii. Silnik został odbudowany od podstaw, i obecnie działa idealnie.
Fiat 500 jest zarejestrowany w Polsce i jest idealnym przykładem kultowego, małego samochodu weekendowego.

HISTORIA MODELU:
Fiat 500 nie tylko zmotoryzował powojenną Italię. Stał się również symbolem włoskiego stylu życia, designu i jednym z bardziej lubianych samochodów wszechczasów. Historia tego legendarnego samochodu rozpoczęła się od debiutu w 1957 roku. Odbudowujące się po wojnie Włochy potrzebowały niedrogiego, prostego samochodu, dostępnego dla przeciętnego robotnika. Taką rolę w ówczesnej gamie pełnił model Topolino, ale pamiętał on czasy przedwojenne, a więc domagał się następcy. Fiat, po modelu 600, zdecydował się na wprowadzenie do gamy auta jeszcze mniejszego, z myślą o niższych kosztach zakupu, obsługi i większej przydatności na wąskich ulicach włoskich miast. 500-tka miała zaledwie 2,97 metra długości. Karoserię zaprojektował Dante Giacosa, zaś założenia konstrukcyjne to maksymalna prostota i 2-cylindrowy silnik chłodzony powietrzem, umieszczony z tyłu. Również napęd był przekazywany na tylną oś, nie zastosowano tu natomiast silnika dwusuwowego, chętnie stosowanego w podobnych autach konkurencyjnych marek.
Pierwsza wersja 500-tki wytwarzała 13,5 KM, zaś silnik miał pojemność 497 cm3. W standardzie występował rolldach, zaś drzwi otwierały się w stronę przeciwną do kierunku jazdy.
Mocniejsza wersja Sport miała silnik rozwiercony do 499 cm3. Ta pojemność stała się standardem w roku 1960, a moc wzrosła do 17 KM. Późniejsze wersje, począwszy od produkowanego od 1965 roku 500F, miały już drzwi otwierane w tradycyjnym kierunku.
Stopniowo unowocześniano także wnętrze auta i dodawano coraz więcej elementów wyposażenia poprawiających komfort. Produkcje zakończono w 1975 roku, zaś przez ostatnie trzy lata Fiat 500 występował na rynku równolegle ze swym następcą, modelem 126. Obecnie jest on poszukiwanym klasykiem - zwłaszcza od czasu debiutu nowej wersji Fiata 500 w 2008 roku, bazowanej na Fiacie Panda, silnie nawiązującej stylistycznie do klasycznego poprzednika.

Podatki i opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna w wysokości 15%.

21
Fiat 500, 1972

Nr nadwozia: 2999951; silnik: 0.5l, R2; moc: 17 koni mechanicznych; inne dane: dwudrzwiowy, napęd na tył, silnik montowany za tylną osią; Wersja z końca produkcji; w atrakcyjnym zestawieniu kolorystycznym; po kompletnej renowacji

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

HISTORIA EGZEMPLARZA:
Prezentowany przez Dom Aukcyjny Ardor Auctions Fiat 500 opuścił fabrykę w 1972 roku. Został on odrestaurowany przez obecnego właściciela 8 lat temu. Pieczołowita renowacja objęła cały pojazd, a w jej zakresie była karoseria, wnętrze, układ jezdny oraz inne mniejsze elementy.
Od zakończenia tego procesu Fiat 500 jest używany bardzo często przez właścicieli do weekendowych, nawet bardzo dalekich przejażdżek. W konsekwencji, jest to auto, które nie jest perfekcyjne, ale bardzo dobrze zachowane w stanie pozwalającym na codzienną jazdę w sezonie. Podczas renowacji wiele paneli karoserii zostało wymienionych na nowe, między innymi cały przód auta. Sam samochód został pomalowany na piękny czerwony kolor z palety Fiata. Karoseria nosi kilka śladów użytkowania w rożnych miejscach, jednak lakier prezentuje się bardzo dobrze. Wnętrze zostało obszyte skórą bardzo dobrego gatunku, przyjemniejszą w dotyku, niż oryginalny skai. Jej waniliowy kolor wspaniale kontrastuje z czerwienią karoserii. Silnik został odbudowany od podstaw, i obecnie działa idealnie.
Fiat 500 jest zarejestrowany w Polsce i jest idealnym przykładem kultowego, małego samochodu weekendowego.

HISTORIA MODELU:
Fiat 500 nie tylko zmotoryzował powojenną Italię. Stał się również symbolem włoskiego stylu życia, designu i jednym z bardziej lubianych samochodów wszechczasów. Historia tego legendarnego samochodu rozpoczęła się od debiutu w 1957 roku. Odbudowujące się po wojnie Włochy potrzebowały niedrogiego, prostego samochodu, dostępnego dla przeciętnego robotnika. Taką rolę w ówczesnej gamie pełnił model Topolino, ale pamiętał on czasy przedwojenne, a więc domagał się następcy. Fiat, po modelu 600, zdecydował się na wprowadzenie do gamy auta jeszcze mniejszego, z myślą o niższych kosztach zakupu, obsługi i większej przydatności na wąskich ulicach włoskich miast. 500-tka miała zaledwie 2,97 metra długości. Karoserię zaprojektował Dante Giacosa, zaś założenia konstrukcyjne to maksymalna prostota i 2-cylindrowy silnik chłodzony powietrzem, umieszczony z tyłu. Również napęd był przekazywany na tylną oś, nie zastosowano tu natomiast silnika dwusuwowego, chętnie stosowanego w podobnych autach konkurencyjnych marek.
Pierwsza wersja 500-tki wytwarzała 13,5 KM, zaś silnik miał pojemność 497 cm3. W standardzie występował rolldach, zaś drzwi otwierały się w stronę przeciwną do kierunku jazdy.
Mocniejsza wersja Sport miała silnik rozwiercony do 499 cm3. Ta pojemność stała się standardem w roku 1960, a moc wzrosła do 17 KM. Późniejsze wersje, począwszy od produkowanego od 1965 roku 500F, miały już drzwi otwierane w tradycyjnym kierunku.
Stopniowo unowocześniano także wnętrze auta i dodawano coraz więcej elementów wyposażenia poprawiających komfort. Produkcje zakończono w 1975 roku, zaś przez ostatnie trzy lata Fiat 500 występował na rynku równolegle ze swym następcą, modelem 126. Obecnie jest on poszukiwanym klasykiem - zwłaszcza od czasu debiutu nowej wersji Fiata 500 w 2008 roku, bazowanej na Fiacie Panda, silnie nawiązującej stylistycznie do klasycznego poprzednika.

Podatki i opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna w wysokości 15%.