HISTORIA EGZEMPLARZA:
Fiat 500 został sprowadzony do Polski z Holandii. Wcześniej był użytkowany w rodzimych Włoszech. Auto jeszcze w Holandii przeszło kompleksową renowację i na żywo prezentuje się naprawdę zjawiskowo. Proces restauracji jest udokumentowany i będzie dostępny do wglądu. Samochód kusi swoją elegancją dzięki beżowej barwie i brązowemu wnętrzu. Auto jest w pełni sprawne techniczne, w zeszłym roku bez najmniejszych problemów odbyło na kołach podróż na zlot samochodów zabytkowych z Łodzi do Wrocławia i z powrotem. Po kilku miesiącach garażowania w okresie zimowym silnik odpalił za pierwszym razem, co świadczy o jego doskonałej kondycji technicznej. Fiat 500 jest dość popularnym klasykiem, jednak nie umniejsza to jego kolekcjonerskiej wartości. Genialna filigranowa konstrukcja do dziś wzbudza wiele sympatii oraz sprawdza się w codziennym ruchu, nie tylko na ciasnych i krętych uliczkach Italii.

HISTORA MODELU:
Fiat 500 nie tyle zmotoryzował powojenną Italię, co stał się wręcz symbolem włoskiego stylu życia, designu i jednym z bardziej lubianych samochodów wszechczasów. Model zadebiutował w 1957 roku. Odbudowujące się po wojnie Włochy potrzebowały taniego, masowego auta. Od 1955 roku dostępny na rynku był mocno zbliżony model 600. Fiat zdecydował się jednak na wprowadzenie do gamy pojazdu jeszcze mniejszego. Pięćsetka miała zaledwie 2,97 metra długości. Karoserię zaprojektował Dante Giacosa. Dwucylindrowy silnik chłodzony powietrzem umieszczono z tyłu. Napęd był przekazywany na tylną oś. Co ciekawe, nie zastosowano tu silnika dwusuwowego, montowanego w podobnych autach konkurencyjnych marek. Pierwsza wersja Fiata 500 osiągała moc 13,5 KM z 497 cm3 pojemności. Do podstawowego wyposażenia należał rolldach, drzwi zaś otwierały się w stronę przeciwną do kierunku jazdy. Mocniejsza wersja Sport miała silnik rozwiercony do 499 cm3. Pojemność ta stała się standardem w roku 1960, a moc wzrosła do 17 KM. Późniejsze wersje, począwszy od produkowanego od 1965 roku 500F, miały już drzwi otwierane w tradycyjnym kierunku. Stopniowo unowocześniano także wnętrze auta i dodawano coraz więcej elementów poprawiających komfort podróżowania. Występowały również edycje sportowe modyfikowane przez firmy Abarth czy Giannini. Oferowano także nadwozie kombi (Giardineria) czy stosunkowo rzadkie Jolly Ghia, z materiałowym dachem i bez drzwi. Produkcję zakończono w 1975 roku. Przez ostatnie trzy lata Fiat 500 występował w ofercie producenta równolegle ze swym następcą - modelem 126. Była to odmiana 500R wzbogacona o zsynchronizowaną skrzynię biegów. Ogółem wyprodukowano niemal 4 miliony egzemplarzy tego uroczego samochodu. Mimo tego jest dość poszukiwanym klasykiem - zwłaszcza od czasu debiutu nowoczesnej wersji Fiata 500. Z drugiej strony w swojej ojczyźnie nadal można spotkać 500-tki służące jako samochód do codziennej jazdy.

9
Fiat 500, 1967

silnik: 0.5l, R2; moc: 17 koni mechanicznych;
inne dane: dwudrzwiowy, napęd na tył, silnik montowany za tylną osią; stan prawny: sprowadzony, niezarejestrowany; Nr nadwozia: PS064657

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

HISTORIA EGZEMPLARZA:
Fiat 500 został sprowadzony do Polski z Holandii. Wcześniej był użytkowany w rodzimych Włoszech. Auto jeszcze w Holandii przeszło kompleksową renowację i na żywo prezentuje się naprawdę zjawiskowo. Proces restauracji jest udokumentowany i będzie dostępny do wglądu. Samochód kusi swoją elegancją dzięki beżowej barwie i brązowemu wnętrzu. Auto jest w pełni sprawne techniczne, w zeszłym roku bez najmniejszych problemów odbyło na kołach podróż na zlot samochodów zabytkowych z Łodzi do Wrocławia i z powrotem. Po kilku miesiącach garażowania w okresie zimowym silnik odpalił za pierwszym razem, co świadczy o jego doskonałej kondycji technicznej. Fiat 500 jest dość popularnym klasykiem, jednak nie umniejsza to jego kolekcjonerskiej wartości. Genialna filigranowa konstrukcja do dziś wzbudza wiele sympatii oraz sprawdza się w codziennym ruchu, nie tylko na ciasnych i krętych uliczkach Italii.

HISTORA MODELU:
Fiat 500 nie tyle zmotoryzował powojenną Italię, co stał się wręcz symbolem włoskiego stylu życia, designu i jednym z bardziej lubianych samochodów wszechczasów. Model zadebiutował w 1957 roku. Odbudowujące się po wojnie Włochy potrzebowały taniego, masowego auta. Od 1955 roku dostępny na rynku był mocno zbliżony model 600. Fiat zdecydował się jednak na wprowadzenie do gamy pojazdu jeszcze mniejszego. Pięćsetka miała zaledwie 2,97 metra długości. Karoserię zaprojektował Dante Giacosa. Dwucylindrowy silnik chłodzony powietrzem umieszczono z tyłu. Napęd był przekazywany na tylną oś. Co ciekawe, nie zastosowano tu silnika dwusuwowego, montowanego w podobnych autach konkurencyjnych marek. Pierwsza wersja Fiata 500 osiągała moc 13,5 KM z 497 cm3 pojemności. Do podstawowego wyposażenia należał rolldach, drzwi zaś otwierały się w stronę przeciwną do kierunku jazdy. Mocniejsza wersja Sport miała silnik rozwiercony do 499 cm3. Pojemność ta stała się standardem w roku 1960, a moc wzrosła do 17 KM. Późniejsze wersje, począwszy od produkowanego od 1965 roku 500F, miały już drzwi otwierane w tradycyjnym kierunku. Stopniowo unowocześniano także wnętrze auta i dodawano coraz więcej elementów poprawiających komfort podróżowania. Występowały również edycje sportowe modyfikowane przez firmy Abarth czy Giannini. Oferowano także nadwozie kombi (Giardineria) czy stosunkowo rzadkie Jolly Ghia, z materiałowym dachem i bez drzwi. Produkcję zakończono w 1975 roku. Przez ostatnie trzy lata Fiat 500 występował w ofercie producenta równolegle ze swym następcą - modelem 126. Była to odmiana 500R wzbogacona o zsynchronizowaną skrzynię biegów. Ogółem wyprodukowano niemal 4 miliony egzemplarzy tego uroczego samochodu. Mimo tego jest dość poszukiwanym klasykiem - zwłaszcza od czasu debiutu nowoczesnej wersji Fiata 500. Z drugiej strony w swojej ojczyźnie nadal można spotkać 500-tki służące jako samochód do codziennej jazdy.