Antyk stanowił istotną inspirację w twórczości graficznej Delacroix. Podczas podróży do Anglii artysta z upodobaniem kopiował marmury Elgina z British Museum, był częstym gościem Gabinetu Medali i Monet Biblioteki Narodowej w Paryżu. Powyższa praca należy do serii 6 grafik przedstawiających monety i medale antyczne. Wykonana została kredką litograficzną, z dużą różnorodnością rozwiązań tonalnych. Artysta po raz pierwszy zastosował tutaj manierę noire, czyli wydrapywania rysunku z czarnego tła.
Lit.: Delteil nr 47. Eugene Delacroix. Themen und Variationen. Arbeiten auf Papier. (Katalog wystawy Instytutu Sztuki we Frankfurcie, 19871988, ss. 3, 19)
litografia z teki L`artiste, ok. 1860, stan czwarty z czterech, wym.: 24,5 x 30,7 cm
sygn. na kamieniu śr. d.: E. Delacroix / 1825
Antyk stanowił istotną inspirację w twórczości graficznej Delacroix. Podczas podróży do Anglii artysta z upodobaniem kopiował marmury Elgina z British Museum, był częstym gościem Gabinetu Medali i Monet Biblioteki Narodowej w Paryżu. Powyższa praca należy do serii 6 grafik przedstawiających monety i medale antyczne. Wykonana została kredką litograficzną, z dużą różnorodnością rozwiązań tonalnych. Artysta po raz pierwszy zastosował tutaj manierę noire, czyli wydrapywania rysunku z czarnego tła.
Lit.: Delteil nr 47. Eugene Delacroix. Themen und Variationen. Arbeiten auf Papier. (Katalog wystawy Instytutu Sztuki we Frankfurcie, 19871988, ss. 3, 19)