HISTORIA EGZEMPLARZA:
Egzemplarz prezentowany przez Ardor Auctions podczas aukcji lipcowej jest jednym z ostatnich wyprodukowanych egzemplarzy GTB Turbo z całościowej puli 308 sztuk. Jest to wersja wyposażona w wypukłe felgi oraz ABS, których powstało zaledwie 44 sztuki. Jest to najrzadsza "Berlinetta" w karoserii 328/GTB Turbo z wszystkich wypuszczonych na rynek odmian. Przebieg Ferrari wynosi 25 000 kilometrów, a jego stan zachowania jest wzorowy. Doskonale prezentuje się w klasycznym zestawieniu czerwonego lakieru z czarnym wnętrzem. Niemalże na wszystkich elementach występuje oryginalny lakier, a wnętrze wygląda jak nowe. Ani plastiki, ani skóra nie noszą widocznych śladów zużycia. Auto jest w bardzo dobrej kondycji od strony mechanicznej. Dwa lata temu wymieniono pasek rozrządu. W zeszłym roku zostały wymienione uszczelki miski olejowej, przewody olejowe, uszczelniacze wałków rozrządu oraz wykonano serwis olejowy. W ostatnim czasie auto zostało przejrzane pod kątem elektrycznym. Ferrari GTB Turbo, jest bardzo rzadkim samochodem, a wzorowy stan zachowania czyni go pożądanym obiektem kolekcjonerskim.

HISTORIA MODELU:
Ferrari GTB Turbo z centralnie umieszczonym silnikiem jest wariacją na temat modelu 328. Oba auta często bywają mylone. Główna różnica tkwi jednak pod maską. Model GTB Turbo napędzany jest silnikiem V8 o relatywnie niewielkiej pojemności dwóch litrów - dla porównania 328 miało wolnossący silnik o pojemności 3.2. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki udało się uzyskać moc na poziomie 254 KM przy 6500 obrotach na minutę. Powodem wprowadzenia wersji doładowanej były względy fiskalne - we Włoszech podatki od samochodu liczono według jego pojemności silnika. GTB Turbo przyspieszało do 100 km/h w 6.3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosiła 253 km/h. Osiągi te były zbliżone do tych zapewnianych przez model z silnikiem wolnossącym. Oprócz GTB na rynku obecny był także model GTS. Litery "GT" oznaczają "Gran Turismo", natomiast B to Berlinetta (coupé), zaś S - Spider ("targa-top"). Różnice pomiędzy tymi autami a "tradycyjnym" 328 są - oprócz silnika - kosmetyczne. Należą do nich drobne zmiany w wyglądzie pokrywy silnika czy seryjna obecność niewielkiego spojlera dachowego, który w 328 wymagał dopłaty. W latach 1986-89 wyprodukowano 308 egzemplarzy wersji coupé i 828 sztuk wersji Spider. GTB Turbo nie miało bezpośredniego następcy - wszystkie wersje modelu 348, który zastąpił Ferrari 328, miały już silniki bez doładowania. Opisywany egzemplarz jest jednym z 44 wyprodukowanych z seryjnym układem ABS.

14
FERRARI GTB TURBO, 1989

Jeden z 44 wyprodukowanych egzemplarzy w wersji z ABS; perfekcyjnie zachowane auto o przebiegu 25 000 kilometrów; ostatnia seryjna Berlinetta Turbo przed 488GTB
silnik: 2.0l, V8; moc: 254 konie mechaniczne; inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na tylne koła; stan prawny: sprowadzony, opłacony
Nr nadwozia: 79796

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

HISTORIA EGZEMPLARZA:
Egzemplarz prezentowany przez Ardor Auctions podczas aukcji lipcowej jest jednym z ostatnich wyprodukowanych egzemplarzy GTB Turbo z całościowej puli 308 sztuk. Jest to wersja wyposażona w wypukłe felgi oraz ABS, których powstało zaledwie 44 sztuki. Jest to najrzadsza "Berlinetta" w karoserii 328/GTB Turbo z wszystkich wypuszczonych na rynek odmian. Przebieg Ferrari wynosi 25 000 kilometrów, a jego stan zachowania jest wzorowy. Doskonale prezentuje się w klasycznym zestawieniu czerwonego lakieru z czarnym wnętrzem. Niemalże na wszystkich elementach występuje oryginalny lakier, a wnętrze wygląda jak nowe. Ani plastiki, ani skóra nie noszą widocznych śladów zużycia. Auto jest w bardzo dobrej kondycji od strony mechanicznej. Dwa lata temu wymieniono pasek rozrządu. W zeszłym roku zostały wymienione uszczelki miski olejowej, przewody olejowe, uszczelniacze wałków rozrządu oraz wykonano serwis olejowy. W ostatnim czasie auto zostało przejrzane pod kątem elektrycznym. Ferrari GTB Turbo, jest bardzo rzadkim samochodem, a wzorowy stan zachowania czyni go pożądanym obiektem kolekcjonerskim.

HISTORIA MODELU:
Ferrari GTB Turbo z centralnie umieszczonym silnikiem jest wariacją na temat modelu 328. Oba auta często bywają mylone. Główna różnica tkwi jednak pod maską. Model GTB Turbo napędzany jest silnikiem V8 o relatywnie niewielkiej pojemności dwóch litrów - dla porównania 328 miało wolnossący silnik o pojemności 3.2. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki udało się uzyskać moc na poziomie 254 KM przy 6500 obrotach na minutę. Powodem wprowadzenia wersji doładowanej były względy fiskalne - we Włoszech podatki od samochodu liczono według jego pojemności silnika. GTB Turbo przyspieszało do 100 km/h w 6.3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosiła 253 km/h. Osiągi te były zbliżone do tych zapewnianych przez model z silnikiem wolnossącym. Oprócz GTB na rynku obecny był także model GTS. Litery "GT" oznaczają "Gran Turismo", natomiast B to Berlinetta (coupé), zaś S - Spider ("targa-top"). Różnice pomiędzy tymi autami a "tradycyjnym" 328 są - oprócz silnika - kosmetyczne. Należą do nich drobne zmiany w wyglądzie pokrywy silnika czy seryjna obecność niewielkiego spojlera dachowego, który w 328 wymagał dopłaty. W latach 1986-89 wyprodukowano 308 egzemplarzy wersji coupé i 828 sztuk wersji Spider. GTB Turbo nie miało bezpośredniego następcy - wszystkie wersje modelu 348, który zastąpił Ferrari 328, miały już silniki bez doładowania. Opisywany egzemplarz jest jednym z 44 wyprodukowanych z seryjnym układem ABS.