Historia modelu
Model ten był produkowany w latach 1980-1983. Powstało 1743 egzemplarzy. Był napędzany silnikiem V8 o pojemności 2,927cc i mocy 205 KM i mocy przenoszonej na tył. W 1975 roku został zaprezentowany nowy model 308 o oznaczeniu GTB. Pierwsze modele wyjechały z fabryki w 1976. Początkowe 712 egzemplarzy miało nadwozie z laminatu. W połowie 1977 zrezygnowano z lżejszego nadwozia, jednocześnie wprowadzając wersję ze zdejmowaną środkową częścią dachu, oznaczoną jako 308 GTS. Miało to stanowić konkurencję dla Porsche 911 Targa. W 1980 pokazano również wersje GTBi i GTSi, gdzie litera "i" oznaczała wtrysk paliwa ("fuel injection"). Dwugardzielowe gaźniki Webera zastąpiono wtryskiem Bosch K-Jetronic. Wersja ta osiągała moc 205 KM. Łącznie wyprodukowano 12539 egzemplarzy, co w ówczesnych czasach stanowiło niezwykły wynik, ponieważ dotychczas Ferrari produkowało swoje modele ograniczając ilość do kilkuset.
Historia egzemplarza
Ferrari 308 GTSi oferowane przez Dom Aukcyjny Ardor to auto w stanie "project-car". Ferrari z zewnątrz pokryte jest pokaźną warstwą patyny, lecz jak na auto do renowacji zachowane jest w wyjątkowo dobrym stanie. We wnętrzu brakuje m.in. maskownicy deski rozdzielczej od strony pasażera oraz kilku przycisków. Materiały zachowane są w stanie dość dobrym, wymagają jednak sporej ilości uwagi oraz gruntownego czyszczenia. Mechanicznie auto niestety nie startuje. Przypuszczalnie problem zlokalizowany jest w osprzęcie silnika tj. układzie wtryskowym lub zapłonowym, lecz wymaga to głębszej weryfikacji. Aktualnie jest to jedna z lepszych okazji na wejście w posiadanie jednej z legend motoryzacji, bezpośredniej konkurencji Porsche 911 Targa w zdecydowanie bardziej atrakcyjnej cenie.
Kompletny, project car w dobrym stanie
W poszukiwanej kompletacji: czerwony z beżowym wnętrzem
Tylko 1743 egzemplarzy.
Numer nadwozia: ZFFAAUZA2C0040465
Historia modelu
Model ten był produkowany w latach 1980-1983. Powstało 1743 egzemplarzy. Był napędzany silnikiem V8 o pojemności 2,927cc i mocy 205 KM i mocy przenoszonej na tył. W 1975 roku został zaprezentowany nowy model 308 o oznaczeniu GTB. Pierwsze modele wyjechały z fabryki w 1976. Początkowe 712 egzemplarzy miało nadwozie z laminatu. W połowie 1977 zrezygnowano z lżejszego nadwozia, jednocześnie wprowadzając wersję ze zdejmowaną środkową częścią dachu, oznaczoną jako 308 GTS. Miało to stanowić konkurencję dla Porsche 911 Targa. W 1980 pokazano również wersje GTBi i GTSi, gdzie litera "i" oznaczała wtrysk paliwa ("fuel injection"). Dwugardzielowe gaźniki Webera zastąpiono wtryskiem Bosch K-Jetronic. Wersja ta osiągała moc 205 KM. Łącznie wyprodukowano 12539 egzemplarzy, co w ówczesnych czasach stanowiło niezwykły wynik, ponieważ dotychczas Ferrari produkowało swoje modele ograniczając ilość do kilkuset.
Historia egzemplarza
Ferrari 308 GTSi oferowane przez Dom Aukcyjny Ardor to auto w stanie "project-car". Ferrari z zewnątrz pokryte jest pokaźną warstwą patyny, lecz jak na auto do renowacji zachowane jest w wyjątkowo dobrym stanie. We wnętrzu brakuje m.in. maskownicy deski rozdzielczej od strony pasażera oraz kilku przycisków. Materiały zachowane są w stanie dość dobrym, wymagają jednak sporej ilości uwagi oraz gruntownego czyszczenia. Mechanicznie auto niestety nie startuje. Przypuszczalnie problem zlokalizowany jest w osprzęcie silnika tj. układzie wtryskowym lub zapłonowym, lecz wymaga to głębszej weryfikacji. Aktualnie jest to jedna z lepszych okazji na wejście w posiadanie jednej z legend motoryzacji, bezpośredniej konkurencji Porsche 911 Targa w zdecydowanie bardziej atrakcyjnej cenie.